Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که اظهارات مقامات آلمانی مبنی بر عدم آمادگی مسکو برای گفت‌وگو در رابطه با اوضاع پیرامون "آلکسی ناوالنی"، دروغ محض است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات سیاستمداران آلمانی مبنی بر اینکه گویا مسکو آمادگی گفت‌وگو با مقامات برلین در خصوص اوضاع پیرامون "آلکسی ناوالنی"، وبلاگ نویس مخالف روس را ندارد، کذب محض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «سیاستمداران آلمانی در بالاترین سطح، بار دیگر اتهامات و تهدیدهای دور از ذهن و بی‌اساس دیگری را علیه کشور ما مطرح کرده و نظریه متناقضی درباره عدم آمادگی ادعا شده روسیه برای گفت‌وگو با آلمان را انتشار می‌دهند. ما این قبیل اظهارات را چیزی جز یک دروغ صریح نمی‌دانیم. مقامات مسکو بارها آمادگی خود برای مذاکره و تعامل با طرف آلمانی، برای روشن شدن اوضاع را اعلام کرده‌اند.»

علاوه بر این، وزارت امور خارجه یادآور شد که سفارت روسیه در برلین از وزارت خارجه آلمان درخواست کمک در خصوص دسترسی کنسولی به آلکسی ناوالنی کرده که این درخواست، رد شده است.

روز گذشته (شنبه)، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که اگر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نتیجه گیری‌های انجام شده در آلمان، سوئد و فرانسه را تأیید کند، اتحادیه اروپا قطعاً در رابطه با "پرونده ناوالنی" تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

روز شنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در تلگرام تبریکی برای "فرانک والتر اشتاین مایر" و رئیس جمهوری آلمان و "آنگلا مرکل" صدر اعظم این کشور، به مناسبت "روز وحدت آلمان"، از آمادگی کامل مسکو برای گفت‌وگو و تعامل با برلین، درباره موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه و بین‌المللی خبر داد.

لاوروف: نباید با وضعیت "آلکسی ناوالنی" برخورد سیاسی شودکرملین: پوتین قصد دیدار با ناوالنی را ندارد/از بازگشت او به روسیه خوشحال می‌شویمپاسخ لاوروف و نبنزیا به اتهامات غربی‌ها درباره مسمومیت ناوالنی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار روسیه آلکسی ناوالنی برای گفت وگو امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد