Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:16:43 GMT

توضیحی درباره شناسنامه لشکر ۱۶ قدس گیلان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۹۲۷۰

توضیحی درباره شناسنامه لشکر ۱۶ قدس گیلان

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان گفت: شناسنامه لشکر ۱۶ قدس گیلان بستری برای بسط و گسترش پژوهش‌های یگانی و به‌ویژه پرداختن به نبردهای هر یگان که سراسر درس و حماسه و معرفت است، می‌باشد.

به گزارش ایسنا، سید غلامرضا امیری با اشاره به تدوین نسخه کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان توضیح داد: این کتاب در چهار بخش تدوین شده که بخش نخست آن به مشخصات کلی لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان شامل تاریخ تأسیس، دلایل انتخاب نام یگان و خاستگاه استانی آن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید گیلان با بیان اینکه در بخش دوم این کتاب به بررسی ماموریت‌های لشگر عملیاتی ۱۶ فدس گیلان در کردستان پرداخته شده است افزود: بخش سوم شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مربوط به معرفی رزمندگان گیلان در لشکر ۲۵ کربلا و همچنین یگان‌ها و تیپ‌های دیگر است.

وی در توضیح بخش چهارم شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت: این بخش مربوط به عملیات‌های آفندی یگان در دوران دفاع مقدس، اطلاعات مربوط به هر عملیات شامل مراحل عملیات، محورهای عملیات، مشخصات فرماندهی و مسئولین واحدها، تیپ‌ها و گردان‌های یگان در آن عملیات و همچنین لیست تجهیزات یگان، آمار تلفات، خسارات و غنائم بوده که در قالب جداولی ارائه شده است.

امیری خاطرنشان کرد: در کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ فدس گیلان نویسنده به فراخور هر عملیات در قالب بخش ضمائم، اسناد، نقشه‌ها، کالک و عکس‌هایی که به هر عملیات مربوط است را ارائه و تشریح کرده است. شناسنامه لشکر ۱۶ قدس گیلان یکی از آثار پژوهش‌های اساسی جنگ در استان  گیلان است. این کتاب، بستری برای بسط و گسترش پژوهش‌های یگانی و به‌ویژه پرداختن به نبردهای هر یگان که سراسر درس و حماسه و معرفت است، می‌باشد.

وی یادآور شد: تدوین کتاب اطلس دفاع مقدس گیلان و نبردنگاری رزمندگان گیلان در ایام دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت. رزمندگان لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس، در بیش از ۱۱ عملیات آفندی و ده‌ها مأموریت پدافندی با ایثار و فداکاری نقش قابل‌توجهی در حماسه‌سازی‌ها ایفا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس جنگ تحمیلی کتاب گيلان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، دهقان شیری همراه با مسئولین فاطمیون در استان امروز در دیدار با خانواده شهدای لشکر فاطمیون گفت: رزمندگان لشکر فاطمیون ادامه دهنده راه ،اندیشه و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و نقش بسیار موثری در جبهه مقاومت و دفاع از حریم حرم داشته اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: وعده صادق انتقام خون شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون بود، تکریم و احترام به خانواده های شهدا که با صبوری و مقاومت همواره پشتیبان رزمندگان اسلام بوده اند یک وظیفه میباشد.

دهقان شیری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در این دیدارها ضمن دلجویی از خانوادهای  شهیدان لشکر فاطمیون تقدیر و تشکر به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است