Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نیلوفر اختیاری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با گرامیداشت هفته جهانی سالمندان اظهار داشت: سالمندان چشم و چراغ خانواده هستند و معتقدم که حتما باید در خانه نگهداری شوند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم برای گرامیداشت سالمندان برنامه های تجمعی داشته باشیم از همین رو به امور مجازی روی آوردیم و به تکریم، ویزیت و امور آنلاین سالمندان مراکز بهزیستی روزانه و شبانه روزی اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد، به عقیده من و سازمان بهزیستی، جایگاه سالمندان در خانواده باید حفظ شود و در درجه اول باید سالمندان در خانواده احیا شوند تا اینکه به مراکز سپرده شوند، البته درصد کمی از سالمندان به دلیل مشکلات حاد به ناچار در مراکز نگهداری می شوند.

اختیاری ادامه داد: تکریم سالمند تکلیف همه مردم جامعه است و باید دست تک تک آنان را بوسید.

استان کرمانشاه ۲میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان سالمند هستند.

 پنج مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان کرمانشاه وجود دارد و تمام این مراکز در شهرستان کرمانشاه مستقر هستند و اکنون ۳۱۰ سالمند در آنها نگهداری می‌شوند.

سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت دارد که همگی در شهر کرمانشاه مستقر هستند و به ۱۴۰ سالمند خدمات می دهند و با اعزام تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس، به سالمندانی که امکان حضور در مراکز نگهداری برای آنها میسر نیست، ارایه خدمات می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها سالمندان کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور سالمندان کرمانشاه سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟