Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: نبود انسجام اطلاعات زنجیره تامین و توزیع کالا در کشور زمینه سوءاستفاده و آسیب به آرامش و امنیت روانی مردم شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در یکصد و هفتادمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که صبح روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، پیرو مصوبات و مباحث جلسات گذشته در خصوص ایجاد و فعال‌سازی سامانه جامع اطلاعات تجارت کشور، وزارت صمت از روند ایجاد این سامانه و فعالیت آن گزارشی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی وزیر جدید صمت را مکلف کرد، زنجیره کامل تامین و توزیع شامل تولید، صادرات و واردات کشور، از مرحله ثبت سفارش تا توزیع کالا در فروشگاه‌ها را ایجاد و زمینه دسترسی همه مدیران، فعالان اقتصادی و عموم مردم به این سامانه را فراهم کند، تا در هر لحظه همه بتوانند از تمامی مراحل ورود، توزیع و میزان و موجودی کالا در کشور مطلع شوند.

رئیس‌جمهور این سامانه را مرکز اطلاعات و مدیریت کالا و واردات و صادرات کشور توصیف کرد و با تاکید بر نیاز مبرم اقتصاد کشور به آن و ضرورت تکمیل پوشش گسترده این سامانه، افزود: فقدان انسجام و چند بخشی بودن نظام گردش اطلاعات زنجیره تامین، تولید و توزیع کالا در کشور دهه های متمادی استمرار داشته که نه‌تنها فعالان، تولیدکنندگان و مدیران اقتصادی کشور را با کمبود اطلاعات مدیریتی روبرو کرده بود، زمینه‌ای برای سوءاستفاده‌ها نیز ایجاد کرده که به آرامش و امنیت روانی مردم در حوزه اقتصاد آسیب می‌زد.

روحانی با بیان اینکه این سامانه باید بتواند تمامی حلقه‌های مسیر تامین و توزیع کالا را به یکدیگر متصل کند، اظهار داشت: این سامانه با ایجاد شفافیت، امکان مقابله موثرتر با فساد و قاچاق را فراهم خواهد کرد و یک اقدام بزرگ در حوزه ساماندهی اقتصاد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها از جمله گمرک و بیمه موظف هستند اقدامات خود را  برای پیوستن کامل به این سامانه، به سرعت انجام دهند.

در ادامه جلسه و پس از گزارش رئیس بانک مرکزی از عملکرد 108 صادرکننده نمونه کشور که در طول سال گذشته به 100 درصد تعهد خود برای بازگرداندن بالغ بر 26 میلیارد دلار ارز صادراتی به چرخه اقتصادی عمل کرده‌اند، مقرر شد مشوق‌هایی برای صادرکنندگان خوشنام در نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهور در این جلسه با تاکید بر این نکته که تجار و بازرگانان کشور چه در شرایط جنگ اقتصادی و چه در شرایط عادی به هیچ‌وجه نباید در مسیر فعالیت خود درگیر موانع اداری شوند، گفت: در کنار رفع موانع و ایجاد سهولت و سرعت برای فعالیت بازرگانان، دولت وظیفه خود می‌داند برای آن دسته از صادرکنندگان خوش‌سابقه و متعهد کشور که در شرایط سخت اخیر عملکرد موثر و مفیدی داشته اند، مشوق‌هایی در نظر بگیرد.

روحانی دستور داد سازمان مالیاتی، نسبت به برگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگانی که تعهدات خود را انجام می‌دهند حداکثر ظرف دو هفته اقدام کند.

در این جلسه مقرر شد مالیات ارزش افزوده کلیه صادرکنندگان با اعلام بانک مرکزی و به نسبت ایفای تعهد برگشت ارز صادراتی در مدت 2 هفته برگردانده شود.

روحانی: مجازات عدم رعایت پروتکل‌ها در تهران شدیدتر است /برخی استان‌ها وارد پیک سوم شدند /کسی به سمت مرزها حرکت نکندجهانگیری: دولت هر چه در توان دارد برای مقابله با مشکلات کشور به کار گرفته استجهانگیری: دولت توجه ویژه‌ای به رهنمود‌های راهگشای مراجع تقلید دارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم رئیس جمهور دولت دوازدهم رئیس جمهور تامین و توزیع توزیع کالا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901511

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است