Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:17:02 GMT

ثبت برند و علامت تجاری گامی موثر برای کسب و کارتان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۹۷۳۰

ثبت برند و علامت تجاری گامی موثر برای کسب و کارتان

برند یا علامت تجاری (Trade Mark)، علامتی با رنگ، شکل، حرف، شعار، آهنگ و تصاویر خاص می باشد و از این رو ثبت برند کسب و کارتان مهم تلقی می شود. این نکته را همواره باید در نظر داشته باشید که نام تجاری یا برند همواره می بایست با علامت تجاری همان محصول همخوانی داشته باشد. شخصی که به ثبت برند می پردازد، این اطمینان را دارد که شخص دیگری نمی تواند از آن نام و نشان استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه حقوقی آرکا، در خصوص ثبت برند و نام تجاری ابتدا باید به معانی و مفاهیم آن پی ببریم.

ثبت برند، گامی موثر برای کسب و کارتان

برای درک بهتر این موضوع به این تصویر دقت کنید، نام آرکایی که شما در تصویر می بینید و ما آن را بصورت شکل گرافیکی در آورده ایم، به عنوان علامت، شکل و یا لوگو نام گذاری می کنند. نوشته ی زیر آن یعنی "موسسه ی حقوقی آرکا" به عنوان نام تجاری و برند شناخته می شود. در مجموع این شکل برند می گویند. بعضی اوقات فقط علامت، بعضی اوقات فقط نام تجاری و بعضی اوقات هر دو را با هم داریم مثل تصویری که مشاهده می کنید.

به این مجموعه برند می گویند و زمانی که درباره ی علامت تجاری، نام تجاری و یا برند صحبت می کنیم مجموعه ی این دوتا را مد نظر داریم. شما چه دارای شرکت باشد، چه تنها یک شخص باشد و تولیدکننده و یا ارائه دهنده ی خدمات باشید باید ثبت برند را انجام دهید تا هیچ فردی نتواند از آن سوء استفاده کند اگر آن را ثبت نکنید هر فردی می تواند تحت عنوان این اسم فعالیت کند که در واقع خودش را جای شما بگذارد پس از سوء استفاده ی دیگران جلوگیری کنید.

مدارک لازم جهت ثبت برند در تهران

الف ) مدارک هویتی شخصی یا شرکت که برند و یا همان نام تجاری قرار است، به نام آن ثبت گردد.

ب ) مدارک مشخص کننده نوع فعالیت و مجوز فعالیت.

شامل جواز کسب، جواز تاسیس کارخانه و یا تولیدی، پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، جواز صنفی، نامه تاییدیه از ارگان مربوطه، کارت بازرگانی.

ج ) در صورت لاتین بودن علامت یا غیرفارسی بودن علامت و یا نام تجاری یا حتی به لاتین نوشتن علامت حتما نیاز به کارت بازرگانی است.

د ) نمونه علامت و لوگو و یا اسم تجاری به همان صورت که می خواهید استفاده کنید.

هـ ) لیست کالاهایی که علامت درخواستی جهت استفاده در آن گروه کالایی به ثبت می رسد که باید مطابق مجوز فعالیت باشد.

ی ) گواهی امضا مالک خطاب به اداره ثبت علامت تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی.

مزیت ثبت علامت

شما نیازی به راهنما و آموزش ثبت علامت برای خود را ندارید، ثبت آرکا از صفر تا صد در کنار شما هست. و شما با ورود به سایت موسسه حقوقی آرکا به راحتی و به آسانی برند و کلیه خدمات حقوقی خود را می توانید آنلاین انجام دهید و به ثبت برسانید.

با ثبت علامت می توانید به راحتی یک تجربه ی مثبت برای کاربران خود فراهم کنید، آنها از این طریق هرگز اسم برند و نام تجاری شما را فراموش نخواهند کرد. برند در واقع اعتبار شما نزد مشتری است و به کاربران شما می گوید که چه انتظاراتی باید داشته باشند و یا اینکه تفاوت شما با سایر کسب و کارهای موجود چیست؟ اصلی‌ترین بخش یک کالا در هر شرایط لوگوی آن است که می تواند خاص باشد.

فرآیند ثبت علامت تجاری

فرآیند ثبت علامت تجاری باید طبق قانون باشد که آیین نامه آن الزامی نیست، یعنی اگر کسی برندی را برای محصول خود انتخاب کرد مجبور نیست آن را به ثبت برساند. ثبت علامت زیر نظر اداره کل مالکیت معنوی انجام می پذیرد. هر فردی می تواند چندین برند را به خود اختصاص دهد. این ثبت به نوعی حامی و پشتیبان تولیدکنندگان در اجتماع است که بتوانند فعالیت ها و کالاهای خود را در بین رقیب های دیگر برجسته و متمایز کنند. این کار باعث می شود که کارفرما به این اطمینان برسد که هیچ کس نمی تواند از نام و علامت آن سو استفاده کند. استفاده از علامت تجاری مختص کسی است که آن را ثبت نموده است. هر فردی اعم از شرکت یا شخص مدارکی حاکی بر توزیع، تولید، صادرات و واردات و ... در جهت فعالیت و خدمات ویژه داشته باشد می تواند به ثبت علامت خود بپردازد.

دریافت تصدیق ۱۰ ساله علامت تجاری

شما با ثبت علامت تجاری خود و به پایان رساندن کلیه مراحل کی تصدیق با اعتبار ۱۰ ساله دریافت می کنید، این تصدیق در ده سال آینده قابلیت تمدید را دارد و در این مدت در مالکیت شما می باشد

در بالا یکی از برندهای ما را می توانید ببینید که با مهر اداره مالکیت معنوی تهران می باشد و زمان شروع و پایان به همراه شماره اظهارنامه در آن به صورت کامل قید شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت برند ثبت علامت تجاری ثبت علامت ثبت نشان تجاری علامت تجاری نام تجاری ثبت علامت ثبت برند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد‌های مالی وسوسه کننده به شمسایی برای مصرف برنج + فیلم

وحید شمسایی با حضور در برنامه فوتبال برتر گفت: یک برند پول عجیبی به من می‌داد تا برنج بخورم، اما استخاره کردم و نپذیرفتم و همچنان هم پیشنهاد برای مصرف برنج از برند‌های مختلف دارم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • پیشنهاد‌های مالی وسوسه کننده به شمسایی برای مصرف برنج + فیلم
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟