Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قراگزلو روز یکشنبه در نشست آنلاین با خبرنگاران با اشاره به ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم مرغ گفت: اکنون ۴۵ واحد پروانه دار تولید مرغ تخم گذار در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ واحد فعال هستند که با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی همدان خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت مهمترین عامل در استقبال نکردن تولیدکنندگان است و امروز واحدهای فعال با ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در استان  فعالیت دارند که تامین نهاده ها مهمترین برنامه برای حمایت از تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سیاست های خوبی در سالهای گذشته در راستای تولید تخم مرغ کشور اجرا شد که ما را به جایگاه دهم در دنیا رسانده است.

قراگزلو تاکید کرد: هیچ کمبودی در راستای تولید تخم مرغ در کشور و استان همدان وجود ندارد و مهمترین موضوع بحث بازار و مشکل نهاده ها است که مرغداران برای تولید ترغیب نمی شوند  که جوجه ریزی و اقدام به تولید کنند.

وی افزود: در ماه های اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و جهاد کشاورزی اقدامات مناسبی در راستای تامین نهاده ها انجام داده اند و به طور قطع ما باید باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم  و باید در کنار یکدیگر بر مشکلات غلبه کنیم.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: همدان رتبه ۱۳ تولید این ماده غذایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

قراگزلو وی با یادآوری اینکه شعار امسال روز جهانی تخم مرغ، "سلامت برای همه، تخم مرغ برای همه" است اظهار داشت: مرغ یکی از معدود غذاهایی است که می تواند نیازهای بدن را به طور کامل تامین کند چرا که  تخم مرغ شامل ترکیبات کاملی از پروتئین است و حاوی موادی مانند کولین، سلنیوم وآهن است که نقش عمده ای در جلوگیری از کوری و آلزایمر دارد و موجب تقویت سیستم عصبی می شود.

وی افزود: تخم مرغ انرژی پایینی دارد و علاوه بر داشتن حس سیری در معده، مانع از دریافت کالری اضافی و ایجاد چاقی در فرد می شود.

 قراگزلو گفت: تخم مرغ به دلیل دارا بودن کلسترول در دهه های گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشت چون تصور می شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه بیماری های قلبی-عروقی و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت ارزش غذایی تخم مرغ در سبد غذایی خانوارهای ایرانی و پتانسیل قابل توجه تولید آن در کشور، برگزاری روز جهانی تخم مرغ فرصت مناسبی است که ضمن توجه به توسعه و تولید محصول سالم و تامین امنیت غذایی کشور، برای رونق صنایع تبدیلی، عرضه و ترویج مصرف آن اقدام شایسته صورت گیرد. 

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: تا سال ۱۴۳۰ جمعیت ما به ۱۱۲ میلیون نفر خواهد رسید و کشور ما جامعه پیری خواهد شد بنابراین هدف گذاری برای ارتقای سلامت جامعه بر پایه اصول تغذیه صحیح که مانع بسیاری از بیماری های دوران کهنسالی از جمله آلزایمر و پارکینسون می شود از هم اکنون باید ایجاد شود.

وی مصرف پنج عدد تخم مرغ در طول هفته را با توجه به وجود همه ویتامین ها و مواد معدنی به جز ویتامین ث را از مهمترین عوامل پیشگیری از بیماری های دوران پیری عنوان کرد و گفت: این امر باید در جامعه نهادینه شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی همدان آلزایمر تخم مرغ پارکینسون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی همدان آلزایمر تخم مرغ پارکینسون وزارت جهاد کشاورزی همدان آلزایمر تخم مرغ پارکینسون اخبار کنکور جهادکشاورزی همدان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، آتش پاد دوم حسن عظیمیان مدیر منطقه ۳ عملیات آتش نشانی مشهد با اعلام این خبر افزود: در پی اعلام حریق در انبار و کارگاه بزرگ ذغال در جاده کنه بیست در ساعت ۱:۲۳ دقیقه بامداد امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه، بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه ۶،۱۵،۴۹ و ۴۱ به محل اعزام شدند.   وی گفت: با سرعت عمل آتش‌نشانان از سرایت آتش به دیگر نقاط این کارگاه ۵۰۰ مترمربعی جلوگیری به عمل آمد و این عملیات در ساعت ۲:۲۶ دقیقه بامداد به پایان رسید.   مدیر منطقه ۳ آتش نشانی مشهد بیان کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست