Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:16:11 GMT

واکنش تند الازهر مصر به اظهارات ضد اسلامی ماکرون

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۹۹۳۰

واکنش تند الازهر مصر به اظهارات ضد اسلامی ماکرون

به گزارش تابناک به نقل از فلسطین الیوم مرکز مطالعات اسلامی الازهر اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه را که گفته بود فرانسه برای مبارزه با آنچه که «جدایی طلبی اسلامی» توصیف می‌کند وارد عمل خواهد شد٬ محکوم کرد.

این مرکز با تاکید بر رد قاطع این اظهارات اعلام کرد که سخنان ماکرون همه تلاش‌های مشترک نمادها و رهبران دینی برای از بین بردن تبعیض علیه دین‌ها را نابود کرده و احساسات بیش از 2 میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز تحقیقات اسلامی الازهر تاکید کرد که برخی اصرار دارند تا برچسب‌های ساختگی و واهی همچون واگرایی و انزواطلبی به اسلام و دیگر ادیان بزنند. واقعیت این است که چنین افرادی حقیقت ادیان را که دعوت به نزدیکی و هم‌گرایی میان انسان‌ها و آبادکردن زمین است با کسانی که از متن ادیان به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف پوچ خود سوءاستفاده می‌کنند درهم می‌آمیزند.

الازهر از کسانی که این اظهارات ضد دینی را تایید می‌کنند خواست تا رفتارهای خصمانه خود ضد ادیان را کنار بگذارند؛ زیرا این امر راه را برای هرگونه گفتگو می‌بندد و سبب می شود تا تلاش برای رسیدن به جهانی آمیخته با صلح و مسالمت و به دور از سرکوبگری و تبعیض نابود شود.

در همین راستا رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام در واکنش به اظهارات ضد اسلامی امانوئل ماکرون تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور نگران دین ما نباش زیرا این دین هیچ‌گاه به قدرتی تکیه نکرده و شمشیری علیه کسی که با آن مخالفت کرده برنکشیده تا این‌گونه پرچم خود را [درجایی] تحمیل کند.

رئیس‌جمهور فرانسه در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود که اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم. ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از تصویب، رویارویی با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس بندر دیلم امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس بندر دیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی

آفتاب‌‌نیوز :

پاری‌سن‌ژرمن برای سومین سال پیاپی و دوازدهمین بار در تاریخ قهرمانی در لیگ فرانسه را به دست آورد. یکشنبه‌شب در ادامه هفته سی‌ویکم لوشامپیونه لیون در خانه موناکو را شکست داد تا قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه قطعی شود. به این ترتیب شاگردان لوئیس انریکه با ۷۰ امتیاز و سه هفته قبل از پایان لیگ، قهرمانی در لیگ یک فرانسه را قطعی و جایگاهشان را در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های این کشور تثبیت کردند.

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، در پیامی نوشت: قهرمانی در لیگ فرانسه زیباست، اما قهرمانی برای دوازدهمین بار در تاریخ لیگ فرانسه اتفاق خاص‌تری است. این قهرمانی را به همه بازیکنان، لوئیس انریکه، سرمربی تیم، لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی و همه هواداران و اعضای باشگاه تبریک می‌گویم.

در ادامه پیام مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن آمده است: تیم از ابتدای فصل در کنار هم و بسیار متحد بود. نباید هواداران را فراموش کرد که همواره و با هر نتیجه‌ای در کنار تیم بودند. به عنوان یک خانواده از این لحظه لذت خواهیم برد. بازی به بازی ادامه می‌دهیم و تا آخرین لحظه برای هدف بزرگ خود خواهیم جنگید.

پاری‌سن‌ژرمن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز راه پیدا کرده و بسیار امیدوار است برای نخستین بار در تاریخ قهرمان این رقابت بزرگ شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند