Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:24:25 GMT

شناسایی 523 صنایع آلاینده در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۰۲۵۷

شناسایی 523 صنایع آلاینده در استان اصفهان

خبرگزاری آریا - 523 صنایع آلاینده در استان اصفهان شناسایی شده که درصد آلایندگی این صنایع باهم متفاوت است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در حاشیه نشست هم اندیشی محیط زیست در کاشان، بیش از 10 هزار واحد صنعتی را در این استان فعالی دانست و گفت: از این تعداد 523 صنعت آلاینده شناسایی شده که درصد آلایندگی آن‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرج افزود: 35 درصد عوارض آلایندگی مربوط به صنایع به صندوق ملی محیط زست واریز می‌شود و در قانون بودجه امسال 35 درصد از عوارض آلایندگی به این سازمان برای اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی و ممانعت از تخریب محیط‌زیست اختصاص یافته تا با مشارکت صندوق ملی محیط زیست، تسهیلات لازم به منظور اجرای برنامه‌های محیط زیست در درجه ملی و منطقه‌ای با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شود.
وی گفت: صنایع ومراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان درصورتی که طرحی برای کاهش آلایندگی صنایع داشته باشند با اعطای تسهیلات وام صندوق ملی محیط زیست حمایت شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نقش سمن‌های محیط زیست با مطالبه گری و آگاهی بخشی در بین مردم و دستگاه‌های مختلف را در اشاعه فرهنگ زیست محیطی تاثیر گذار دانست و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل، احیای تالاب گاوخونی و دنبال کردن حقابه این تالاب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان اصفهان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است