Web Analytics Made Easy - Statcounter

متوسط نرخ بیکاری ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان آگوست ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۸.۱ درصد و ۷.۴ درصد رسید. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفت ماه اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تخمین زده می‌شود تا پایان این ماه ۱۵ میلیون و ۶۰۳ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۳ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه قبل، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۲۳۸ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۲۵۱ هزار نفر افزایش یافته است.

در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۶.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۹.۷ درصد و سوئد با ۹.۲ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۷ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، لهستان با ۳.۱ درصد و مالت با ۴.۱ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در بلژیک ۵.۱ درصد و فرانسه ۷.۵ درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ بیکاری در ایسلند پنج درصد و در نروژ ۴.۸ درصد اندازه‌گیری شده است.

همچنین تا پایان ماه آگوست دو میلیون و ۹۰۶ هزار جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکار بوده اند که از این میزان، دو میلیون و ۳۳۸ هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، نرخ بیکاری جوانان در سطح اتحادیه اروپا ۰.۲ و در سطح منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش داشته است. کمترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به آلمان با ۵.۸ درصد بوده است و پس از این کشور نیز جمهوری چک با ۸.۸ درصد و لهستان با ۹.۱ درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به اسپانیا با ۴۳.۹ درصد، ایتالیا با ۳۲.۱ درصد و سوئد با ۲۸.۴ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ بیکاری نرخ بیکاری اتحادیه اروپا پول نیوز منطقه یورو اقتصاد جهانی اتحادیه اروپا نرخ بیکاری درصد بوده منطقه یورو هزار نفر ۱ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا

بروکسل متوجه شده که گاز در اتحادیه اروپا ۴ برابر گرانتر از مثلاً در چین و ایالات متحده خریداری می‌شود. اما چه کسی در این مورد مقصر است؟ بدیهی است مشکلی که اتحادیه متوجه آن شده است تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه است.

در ژوئیه ۲۰۲۲، اورسولا فون در لاین رسماً اظهار داشت: در حال حاضر، روسیه فقط به طور جزئی گاز را به ۱۲ کشور عضو [اتحادیه اروپا] عرضه می‌کند یا اصلاً سوخت آبی (بدون آلودگی) عرضه نمی‌کند. بنابراین، اروپا باید برای بدترین سناریو آماده باشد و آن این است که دیر یا زود گاز قطع می‌شود.

در مارس همان سال، تیری مارانی، عضو پارلمان اروپا، در مورد عواقب جدی که در صورت رها کردن منابع انرژی روسیه گریبان اتحادیه اروپا را خواهد گرفت، صحبت کرد. به گفته وی، پایان دادن به عرضه انرژی گامی از سوی اتحادیه اروپا به سوی یک "فاجعه اعلام شده" خواهد بود.

سیاستمداران اروپایی به خوبی می‌دانستند که تصمیمات عجولانه آنها به چه عواقبی می‌تواند منجر شود. اما آنها برای تغییر وضعیت چه کرده اند؟ مطلقا هیچ چیزی. آنها کار‌های مهمتری داشتند - آنها در حال توسعه اقدامات محدودکننده جدید برای روسیه بودند.

فون در لاین در سپتامبر ۲۰۲۲ گفت: "تحریم‌ها پابرجا خواهند ماند. اکنون زمان قاطعیت است، نه مماشات"؛ و مدتی بعد، در ۵ مارس ۲۰۲۳، او با اطمینان اعلام کرد: "وابستگی اروپا به منابع نفت و گاز روسیه اکنون متعلق به گذشته است. ".

اما اظهارات یک چیز است و واقعیت چیز دیگری است. وقایع در سناریویی کاملاً متفاوت رخ داد. ماروس سفکوویچ، معاون کمیسیون اروپا هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی که به نتایج نشست غیررسمی وزرای انرژی اتحادیه اروپا اختصاص داشت، با خشم خاطرنشان کرد که هزینه‌های واردات گاز اتحادیه اروپا چندین برابر هزینه‌های مربوط به ایالات متحده و چین است؛ و این "تضعیف رقابت پذیری صنعت اروپا در بازار جهانی است. "

باور اینکه افرادی در موقعیت‌های بالا در اتحادیه اروپا هستند که نمی‌توانند فراتر از بینی خود را ببینند، باعث تعجب است. چرا از قیمت‌های بالای بنزین خشمگین می‌شوید اگر همه کاری برای تحقق آن انجام داده اید؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • وارث به حق کریستیانو رونالدو؛ وینیسیوس جونیور و گلزنی در ۳ نیمه نهایی متوالی لیگ قهرمانان اروپا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند