Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک برای صدور پروانه ساختمان‌های بزرگ مقیاس (ساختمان‌های گروه (ج) و (د)» گفت: یکی از مشکلات اساسی در ترافیک تهران، احداث مجتمع تجاری در برخی از فضا‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: احداث این مجتمع‌ها مشکلات جدی حمل و نقل و ترافیکی در شهر ایجاد کرده است که نمونه بارز آن مگامال کوروش در ستاری و مگامال دیگری در انتهای شهید باکری است.

فراهانی خاطر نشان کرد: وجود چنین مگامال‌هایی به خاطر بحث‌های درآمدی است که در گذشته وجود داشته و این مشکلات را ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد امروزه حق عامه مردم ضایع می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران هزاران میلیارد تومان برای ساخت روگذر و زیرگذر و ... هزینه می‌پردازد، اما یک مگا مال نابهنجار در کنار آن، همه زحمات را هدر می‌دهد.

فراهانی تأکید کرد: خواهش من این است که نه به بهانه انجام مطالعات روند و سیر صدور پروانه را کند کنیم و نه بدون انجام مطالعات اجازه ساخت پروژه‌های ابدی را بدهیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وجود برخی مگامال‌ها سبب شده برخی اتوبان‌ها تا ابد از انتفاع خارج شوند، گفت: نباید اجازه دهیم با صدور چنین پروانه‌ای کل حمل و نقل عمومی تحت تأثیر قرار گیرد.

فراهانی افزود: تجربه نشان داده است که اگر پروژه‌ها از قبل مطالعه شوند منافعشان برای مردم و شهر خواهد بود، از سوی دیگر لازم است زمانی برای صدور پروانه گذاشته شود تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

گفتنی است؛ کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک برای صدور پروانه ساختمان‌های بزرگ مقیاس (ساختمان‌های گروه (ج) و (د)» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

بیشتر بخوانید

طرح الزام شهرداری به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک برای صدور پروانه ضمانت اجرایی ندارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر مدیریت شهری ساخت و ساز برای صدور پروانه شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص ساخت پروژه‌های مسکونی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: پروژه های مسکونی در مناطق ۱۸ «پروژه الغدیر» و ۱۹ و همچنین پروژه «مریم» در منطقه ۲۲ در قالب شهرک‌های الگو (مجموعاً ۹۵۰۰و احد) است که قرارداد آنها منعقد خواهد شد.

وی افزود: زمان تحویل پروژه‌ها حداقل سه ساله خواهد بود. البته این موارد از پروژه های احداث محلات الگو که در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد، مجزاست.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در موضوع فروش واحدها دخالتی ندارد، ادامه داد: تا زمانی که این پروژه ها تا ۷۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، سرمایه گذار و شهرداری تهران حق فروش نخواهند داشت.

خاصه‌باف گفت: قراردادهایی که امروز بسته می‌شود، بهره‌برداری آن برای آینده شهرداری خواهد بود. این قراردادها درواقع سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای آینده شهر خواهد بود.

کد خبر 6093101 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!