Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:31:42 GMT

دبیر دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۰۹۲۰

دبیر دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی منصوب شد

دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب و آثار راه‌یافته به بخش غیررقابتی کودک و نوجوان جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید نیلی؛ مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با صدور حکمی امیرحسین شفیعی را به‌عنوان دبیر دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این حکم آمده ‌است:

«نظر به تعهد و تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی در عرصه هنرهای نمایشی و با عنایت به پیشنهاد مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و برگزاری مطلوب این رویداد در سال گذشته و همزمان با ایام شهادت سردار آسمانی مردم ایران، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی-رضوان الله تعالی علیه- جنابعالی را به‌عنوان دبیر دومین دوره این رویداد فرهنگی که به نام و یاد شهدا مزین است منصوب می‌کنم.

امید است در سایه مشارکت و همدلی توانمندان و فرهیختگان هنرمند و اهالی شریف تئاتر کشور، شاهد برگزاری باشکوه و مطلوب این دوره از جشنواره باشیم.» 

امیرحسین شفیعی سال گذشته نیز از سوی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، به‌عنوان دبیر نخستین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شده بود.

دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردارآسمانی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی کرمان و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سه بخش نمایش‌نامه‌نویسی، تئاترصحنه‌ای و خیابانی، دی‌ماه سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

آثار بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر مقاومت مشخص شد

آثار راه‌یافته به بخش غیررقابتی کودک و نوجوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند؛ بر این اساس در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، 10 نمایش کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

اسامی منتخبین این بخش بدون ترتیب اولویت به شرح زیر است:

1- نمایش «ژنرال‌ها» نویسنده و کارگردان امیر مشهدی‌عباس/ تهران

2- نمایش «جرات یا حقیقت» نویسنده و کارگردان سید جواد رحیم‌زاده/ مشهد

3- نمایش «آن مرد آمد» نویسنده و کارگردان امید نیاز/ اصفهان

4- نمایش «اشک عروسک» نویسنده ندا اعتمادی‌کیا، کارگردان هاجر جان‌نژاد، لیلا یدالله‌زاده/ آبادان

5- نمایش «رکاب بزن مرد» نویسنده هیام احمدی، فرامرز غلامیان، کارگردان هیام احمدی/ شاهین شهر

6- نمایش «به‌مرور زمان» نویسنده حسن حاجت‌پور، کارگردان حسین اسدی/ خارک

7- نمایش «آرزوی یک موش کور» نویسنده سعید ابک، کارگردان وحید نفر/ تهران

8- نمایش «کوچه برزیلیا» نویسنده سینا شفیعی، کارگردان محمد اسماعیل‌زاده‌ها/ البرز

9- نمایش «موش کجا گربه کجا» نویسنده حسین فدایی‌حسین، کارگردان فرزاد لباسی/ همدان

10- نمایش «دزد لالایی‌ها» نویسنده بهرام جلالی‌پور، فائزه فیض، کارگردان آرش شریف‌زاده/ تهران

هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

آثار بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت از طریق فیلم انتخاب می‌شوندجریان تئاتر مقاومت در «میزانسن» بررسی می‌شود/ تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر «وقفه»اجرایی برای بقاء تئاتر/ اندک نفس‌های سخت این هنرنمایشی در هوای آلوده به کرونارایانی مخصوص: پیشرفت تئاتر دفاع مقدس در گرو کار گروهی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روایت فتح تئاتر مقاومت تئاتر روایت فتح تئاتر مقاومت تئاتر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس جشنواره تئاتر مقاومت کودک و نوجوان سردار آسمانی دبیر دومین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد مولانیا بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر نمایش جدیدش را با عنوان «سی و یک رویا» به تهیه‌کنندگی سپهر صاحبی در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد برد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سی و یک رویا، قصه‌ همه‌ ماست. ما که رویایی داریم برای رفتن، برای ماندن، برای گفتن و برای سکوت کردن. احمد و مینا رویایی در سر دارند همچون ما، اما چه کسی شجاعت دست کشیدن دارد؟ و چه کسی شجاعت ماندن؟»

مولانیا پیش‌ از این نمایش‌های «سوتفاهم»، «آمادئوس»، «هوراشیو»، «دن‌کیشوت» و «خبری از او نیست» را روی صحنه برده است.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به سجاد قربانی، پریا یاراحمدی دستیاران اول کارگردان، زهره آقامیر دستیار دوم کارگردان، علی حمصیان عکاس، ساخت تیزر، امیر محمدرفیع خواه لوگوتایپ و سارا حدادی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات اشاره کرد.

بازیگران و دیگر عوامل این اثر روانشناسانه متعاقبا اعلام خواهند شد.

کد خبر 6097854 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال