Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن تجری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های فناورانه و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با برخورداری از پنج هکتار زمین زراعی یکی از واحدهای دارای ظرفیت در حوزه کشاورزی و گیاهان زینتی است. سه هکتار از این پنج هکتار مسقف و فضای گلخانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت 37 گلخانه در اراضی مسقف افزود: این گلخانه‌ها با ظرفیت‌های مختلف از 300 مترمربع تا 5 هزار متربع تجهیز و درحال فعالیت هستند. یکی از رویکردهای مناسبی که خصوص مدیریت و کاربری این گلخانه‌ها در سال‌های اخیر به‌وجود آمده، سوق به سمت کاشت و تجاری‌سازی گل و گیاهان زینتی است.

رئیس سرای نوآوری «کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی» بیان کرد: گیاهان و گل‌هایی برای پرورش در گلخانه‌های سرای نوآوری انتخاب شده که در برابر کم‌ آبی و نوسانات اقلیمی و طبیعی مقاوم است. اکنون پس از تلاش‌ها و اقدامات سازنده‌ای که در گلخانه‌ها صورت گرفته، شرایط سرای نوآوری از لحاظ فروش و بازاریابی محصولات بسیار مطلوب است.

تجری با اشاره به فروش گل‌های زینتی سرای نوآوری گرگان به بازارهای شهر محلات، عنوان کرد: با وجود اینکه شهر محلات یکی از بازارها و صادر کنندگان گل و گیاه‌های زینتی در کشور شناخته می‌شود ولی محصولات گلخانه‌های سرای نوآوری گرگان به محلات نیز صادر می‌شود که نشان دهنده کیفیت و سلامت محصولات تولید شده است.

وی ادامه داد: مجوز تأسیس سرای نوآوری «کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی» از سال 98 به دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان داده شده و گلخانه‌ها ذیل سرای نوآوری درحال فعالیت هستند. تفاوت و وجه تمایز گلخانه‌های سرای نوآوری با سایر گلخانه‌های فعال در جای جایِ کشور، رویکرد دانش‌بنیانی و علمی در تولید این گیاهان زینتی است. سرای نوآوری نسبت به فعالیت‌ها و محصولات تولید شده، نگاه صرف تجاری ندارد.

رئیس سرای نوآوری «کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی» عنوان کرد: همچنین از سال پیش دو شرکت دانش‌بنیان سطح دو فعال در حوزه‌های بذر گیاهی در سرای نوآوری مستقر شده و فعالیت می‌کنند. بذرهای تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان سرای نوآوری در گلخانه‌های سرا کاشته شده و محصولات آنها به بازار روانه می‌شود. در تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان منعقد شده گلخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به عنوان جاذبه توریستی شناخته شده و مجوز «آگروتوریست» دریافت کرد.

تجری گفت: پروانه گردشگری کشاورزی به‌زودی از سوی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان صادر خواهد شد. توجه به تربیت کارآفرین و ارائه آموزش‌های کارآفرینی به علاقه‌مندان در قالب‌های کارآموزی و مهارتی از دیگر اقداماتی است که در راستای شتابدهی و آموزش کارآفرینی انجام می‌شود. مشاوره‌های ساخت، طراحی و راه‌اندازی گلخانه‌های کشاورزی نیز به فناوران و صاحبان ایده ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075081 برچسب‌ها سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گیاهان زینتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گیاهان زینتی تجاری سازی سرای نوآوری گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب