Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@10:47:05 GMT

پیرکشی دام؛ پدیده شوم کشتارگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۱۴۳۲

پیرکشی دام؛ پدیده شوم کشتارگاه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دام‌های جوان از لرستان خارج و دام پیر مناطقی همچون فارس، اصفهان، قم و تهران در این استان کشتار می‌شود. دام‌های پیر هر چند از نظر سلامت مشکلی ندارند اما گوشت باکیفیت ندارند که این موضوع به اطلاع منابع تصمیم‌گیرنده استان رسیده است تا با رایزنی و  همکاری استانداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی از کشتار دام پیر در استان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شناسایی و واکسیناسیون مناطق پرخطر در خصوص بیماری تب مالت در دستور کار قرار گرفته چرا که از مجموع یک هزار و ۱۶۰ گونه بیماری تهدیدکننده سلامت انسان، ۶۱ درصد منشاء حیوانی و دامی دارند که شایع‌ترین آنها در انسان و دام بیماری تب مالت است.

کد خبر 554513 برچسب‌ها سازمان سردخانه‌ها و کشتارگاه‌ها استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

عباس رضاییان‌زاده ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

او از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آنها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.

رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری‌های ناحیه دهان و دندان، می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

او ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو