Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به آخرین آمار مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس در این استان گفت: از ابتدای بحران ناشی از شیوع کووید19 در استان سمنان تا کنون در مجموع ۲۷۷ نفر از هم‌استانی‌ها با تشخیص قطعی ابتلاء به بیماری نوظهور کروناویروس و ۲۵۴ نفر نیز با تشخیص مشکوک به کروناویروس جان باخته‌اند.

علیرضا آشناگر در برنامه‌ای که به منظور آخرین وضعیت استان در مقابله با کروناویروس برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن دعوت مجدد از عموم مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح این استان براساس آخرین آمارها، کمتر از ۶ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان به شمار مبتلایان بستری شده فعلی در بیمارستان‌های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود پرداخت و افزود: در حال حاضر نیز تعداد ۲۱۹ نفر از مبتلایان در مراکز تخصصی سطح استان بستری و در حال درمان هستند.

وی از بازگشت برخی از محدودیت‌ها در روزهای آتی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به روند صعودی شیوع کرونا در کشور و استان و به‌منظور حفاظت از شهروندان استان و پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان، ناگزیر به اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان خواهیم بود.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم استان افزود: بیماری کرونا در سطح استان با تلاش پرسنل بهداشت و درمان در وضعیت با ثباتی است و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، جایگاه استان سمنان در رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک بالاتر از میانگین کشوری است و این نشان می دهد که اقدامات انجام شده از سوی کادر بهداشت و درمان و رسانه‌های استان در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی موثر بوده است.‌

وی با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات احصا شده از مراکز بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از 11 هزار نفر از مردم استان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده که ابتلای قطعی سه‌هزار و ۷۱۵ نفر از مردم استان به ویروس کرونا تایید شد .

استاندار سمنان اظهار کرد: در این مدت ۲۷۷ نفر از مردم استان با تشخیص قطعی کرونا و تعداد ۲۵۴ نفر نیز با تشخیص مشکوک به کرونا در سطح استان جان خود را از دست داده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا همچنین از تفویض اختیار به استانداران سراسر کشور برای مدیریت بهتر کروناویروس خبر داد و گف : استانداران سراسر کشور اختیار دارند تا با در نظر گرفتن میزان سرایت بیماری و کیفیت ارائه خدمات، تصمیمات محدود کننده ی منطقه ای را بمدت یک هفته تا ده روز اتخاذ کنند.‌

آشناگر اضافه کرد: در سطح استان ، تصمیم گیری تخصصی در این خصوص به کمیته ای متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی‌، آموزش و پرورش و چند نهاد تخصصی دیگر سپرده شده است که نتایج تصمیمات این کمیته تا پایان هفته و در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و پس از هماهنگی با چهار وزارتخانه مرتبط اعلام خواهد شد.

وی گفت: با عنایت به لزوم‌پیشگیری و نیز وضعیت شیوع کرونا در سطح استان به احتمال زیاد برخی محدودیت‌های کرونایی مرتبط با مدارس و مراکز آموزش عالی‌، صنوف‌، رستوران‌ها و سفرهای برون شهری مجددا به‌مدت محدود اعمال و در صورت نیاز تمدید خواهد شد .

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با ذکر اینکه در حال حاضر، موثرترین راه جهت کاهش میزان شیوع و ابتلا به کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده عمومی از ماسک‌ است خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماعات به هر دلیل مساوی با سرایت و افزایش بیماری بوده و لذا مجددا بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می‌شود.‌

استاندار سمنان با قدردانی از جامعه ی روحانیت و اقشار مختلف مردم استان در همراهی با ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در ایام ماه محرم، بر لزوم پایبندی به این مقررات در ایام اربعین و ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) تاکید و اضافه کرد: اجرای برنامه‌های عمومی مرتبط با این ایام به هر عنوان ممنوع بوده و در سطح استان هیچ گونه برنامه‌ی پیاده‌روی و عزاداری عمومی به‌صورت نمادین و .. برگزار نخواهد شد .

وی ضمن برحذر داشتن عموم هم‌استانی‌ها از سفر به مناطق مرزی برای حضور در آیین اربعیین حسینی یادآوری کرد با توجه به اعلام مراجع رسمی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، امسال هیچ گونه اعزام و پذیرش زائر بمنظور شرکت در آئین اربعین حسینی در کشور عراق انجام نخواهد شد و تمامی مرزهای مشترک دو کشور تا اطلاع ثانوی مسدود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سمنان مدیریت مقابله با کرونا کرونا در سطح سطح استان استان سمنان محدودیت ها مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟