Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:26:14 GMT

کرونا؛ غریبه‌ای که با جان صله‌رحم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۱۸۴۱

کرونا؛ غریبه‌ای که با جان صله‌رحم می‌کند

ایسنا/زنجان کرونا غریبه‌ای آشنا، آشنایی که به دلیل دنیاگردی‌اش همه مردم دنیا آن را می‌شناسند و غریبه‌ای که با وجود هشت ماه زندگی در ایران و سایر کشورهای دنیا هنوز هم ناشناخته بوده و همچون هیولایی وحشتناک مدام تغییر شکل داده و جهانیان را عاجز و متحیر می‌کند.

کرونا، فقیر و غنی، پیر و جوان، سیاهپوست و سفیدپوست، سلبریتی و آدم عادی را نمی‌شناسد و فارغ از ملیت، جنسیت، نژاد، پست و مقام افراد، هر کسی را که وارد قلمرو فرمانروایی خود شود، مورد هدف قرار داده و بیمار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای ابتلا و بهبود مهران رجبی به کرونا

با وجود فراز و نشیب‌های بسیاری که کرونا بر دنیا و ساکنانش روا داشت، همه ما آن را می‌شناسیم و می‌دانیم که چگونه در برابرش قد علم کنیم؛ ماسک _ تا به امروز _ تنها سلاحی است که با آن می‌توان به جنگ کروناویروس رفت تا سپری برای پیشگیری از ابتلا به کووید - ۱۹ و قطع زنجیره خطرناک این بیماری باشد. با یان حال کرونا همه را درگیر می‌کند؛ کاری ندارد. رئیس‌جمهور باشی یا بازیگر سینما؛ پزشک باشی یا ...، کرونا همچنان در می‌نوردد و همه را گرفتار خود کرده است. در هفته‌های گذشته یکی از بازیگران ایرانی نیز دچار این بیماری شد تا بدانیم مرگ برای همسایه نیست و ممکن است با کوچک‌ترین بی‌اعتنایی میزبان کرونا شویم.

مهران رجبی همان بازیگری بود که کرونا گرفت، هر چند او با روحیه بالای خود کرونا را گرفت و با سلامت از بیمارستان مرخص شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای ابتلای خود به بیماری کرونا، اظهار می‌کند: در روز ۲۴ شهریورماه برای بازی در سریال شهید شهریاری به زنجان سفر کردم و با توجه به اینکه سه روز قبل از سفر به این شهر حال‌ندار و کلافه بودم و شب سختی را گذرانده بودم، زمانی که برای ضبط سکانسی از این سریال در مقابل دوربین قرار گرفتم، ایستادن برایم سخت شده بود و حدود ۵ ساعتی را در یکی از مغازه‌های قالی‌فروشی به خواب رفتم.

وی با بیان اینکه پس از بدتر شدن حالم توسط یکی از بازیگران سریال شهید شهریاری که راننده آمبولانس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان بود به این بیمارستان منتقل شدم، می‌افزاید: پس از انجام تست اولیه بیماری کرونا، تست کووید - ۱۹ مثبت اعلام شد و من به مدت ۱۵ روز در در بخش POST CCU بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدم.

این بازیگر با بیان اینکه پس از بهبودی حالم، عصر روز دوشنبه (۷ مهرماه) از بیمارستان مرخص شدم و اکنون یک هفته‌ است که در دوران نقاهت خود را سپری می‌کنم، تصریح می‌کند: با روحیه نشاط و بشاشی پرستاران زنجانی و رسیدگی‌ها و الطافی که زنجانی‌ها به من داشتند، اکنون حالم بسیار خوب است.

زنجانی‌ها؛ دیکتاتور محبت

مهران رجبی با بیان اینکه نمی‌توان زحمات کادر درمان را در قالب کلمه و جمله توصیف کرد و من هیچ‌وقت نمی‌توانم بزرگواری و زحمات آنان را جبران کنم، می‌گوید: زنجانی‌ها آنچه که شایسته مهمان‌نوازی زنجانی بود را در حق بنده اعمال کردند و پر از زیبایی و قشنگی بود.

وی با بیان اینکه زحمات کادر درمان در راستای مقابله با کرونا اصلا قیمت ندارد، می‌افزاید: من در این مدت ابتلا به کرونا متوجه شدم که پرستاری شغل بسیار سختی است که تحمل زیادی می‌خواهد و من اگر قرار بود شغلی را انتخاب کنم هیچ‌وقت پرستار و پزشک نمی‌شدم، زیرا روحیه بسیار قوی می‌خواهد.

این بازیگر مشهور با اشاره به روحیه نشاط و شادابی پرستاران زنجانی و روحیه‌ دادن آن‌ها به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان، تصریح می‌کند: مردم زنجان بسیار با محبت بوده و نگران حال من بودند.

حضور دوباره رجبی در سریال شهید شهریاری

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه من در سریال شهید شهریاری نقش پدربزرگ شهید را بازی می‌کنم، ادامه می‌دهد: از امروز سکانس‌های باقی مانده از سریال شهید شهریاری را آغاز خواهم کرد و برای ادامه به تهران باز می‌گردم.

روایتی از تجربیات کرونایی بازیگر مشهور / روایتی از حال کرونایی یک سلبریتی

مهران رجبی با بیان اینکه من هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتم، اظهار می‌کند: یک شب آنقدر حال بدی داشتم که وقتی از خواب بیدار شدم، دیدم کف اتاق دراز کشیده‌ام و سرم روی کفش‌هایم بود و دستم به زنگ برای اطلاع دادن پرستار نرسیده بود و اصلا متوجه نشده بودم که چه زمانی این اتفاق برای من افتاده است، آنجا بود که فهمیدم کرونا بسیار قدرتمند بوده و انسان‌ها را ضعیف می‌کند، به طوری که هیچ کاری از دستت برنمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه کرونا را باید جدی بگیریم، زیرا می‌تواند قوی‌ترین مردان را نیز به زمین بزند، می‌افزاید: ایرانی‌ها هفت ماه بود درگیر کرونا بودند و من هم مثل بسیاری از آدم‌ها می‌گفتم که شاید گرفتم و این بیماری را رد کردم و متوجه نشدم و یا اصلا هست یا نیست؟ تا اینکه خودم مبتلا شدم و فهمیدم بسیار جدی بوده و در حد مرگ است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه کرونا شوخی‌بردار نیست، خاطرنشان می‌کند: همه افراد برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان مهران رجبی سریال شهید شهریاری بازیگر سینما بیماری کرونا مهران رجبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!