Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صدیف بدری ، با اشاره به آینده بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت عملا بازار مسکن را به حال خود رها گذاشته و به جای اقدامات اساسی و زیربنایی برای مدیریت بازار، به دنبال طرح های تبلیغاتی مانند افزایش تسهیلات 400 میلیونی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت بازار مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون نظام عرضه و تقاضا، قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده تولید مسکن و هجوم نقدینگی و رویکرد سرمایه نسبت به بازار است، حال دولت برای ثبات بخشی به بازار باید نسبت به مدیریت و ساماندهی هر یک از این عوامل اقدام کند، از طرف دیگر دولت باید نقدینگی را به سمت تولید مسکن هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری افزود: دولت باید به سمت کنترل بازار مسکن و حوزه های مرتبط و وابسته مانند بازار مصالح ساختمانی برود، در شرایط کنونی قیمت هر کیلو میلگرد به حدود 15 هزار تومان رسیده است. این موضوع واضح و مبرهن است که وقتی که قیمت تمام شده تولید مسکن افزایش یابد، به تبع آن قیمت ها در بازار نیز بالا می رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از مولفه های اصلی در مدیریت بازار مسکن در 6 ماهه دوم سال جاری و سال 1400، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است، این قانون تا حدودی می تواند بازار را از دلال بازی و سفته گری خارج کند، از این رو این مسئله موجب کاهش تلاطم و آشفتگی بازار مسکن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، روند افزایشی قیمت مسکن در چند ماه اخیر به دلیل اشباع قیمت‌ها آهسته تر شده است، حال به نظر می رسد که بازار مسکن در ماه های آینده در صورت مدیریت بازار مصالح و کنترل دلالان به ثبات و آرامش خواهد رسید

منبع: خبرگزاری خانه ملت

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»

عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران عرضه شد، واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بود؛ این در حالی است که مساحت بخش قابل توجهی از واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران که می‌توان از آن به عنوان محدوده «تهران قدیم» یاد کرد، در تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده از سوی فروشنده‌ها، عمدتا در بازه کوچک متراژ و میان‌متراژ طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بررسی به عمل آمده از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به محله‌ها و خیابان‌های شاخص این منطقه عرضه شد، متوسط مساحت فایل‌های مورد بررسی، حول و حوش ۷۲ مترمربع است؛ این در حالی است که میانگین سنی این فایل‌ها نیز در محدوده ۱۵ سال برآورد می‌شود. در این فایل‌ها میانگین بهای پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده حول‌و‌حوش مترمربعی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته در این منطقه قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد مسکونی از کف ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده و در برخی فایل‌های خاص حتی تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در جدول زیر مشخصات بخشی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ تهران عرضه شد درج شده است:

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟