Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه تصمیمات اخیر مسوولان سازمان بورس را در صیانت از بازار اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: اکنون هیجان در بورس فروکش کرده و اصلاح بازار به نقطه پایانی خود رسیده است. به گزارش پول نیوز، محمد غفارپور کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: عزم عمومی و جمعی برای بهبود وضعیت بازار ایجاد شده و تصمیمات متعددی که سازمان بورس و دیگر متولیان در خصوص الزام ناشران و شرکت‌ها به بازارگردانی، تقویت هسته معاملات، بهبود طرف تقاضا، تصویب ورود بانک‌ها به خرید سهام و افزایش سقف خرید سهام توسط صندوق‌ها به اجرا گذاشتند، در حال به ثمر نشستن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این اقدامات منجر به یک تغییر روند خواهد شد، گفت: البته انتظار این نیست که قیمت‌ها مجدداً به آن اوجی که در ماه‌های قبل داشته اند برسند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اصلاح بازار هم اظهار داشت: واقعیت این است که قیمت‌ها در بازار به حدی تند شده بود که به یک اصلاح و تغییر جدی نیاز داشت؛ ضمن اینکه بازار در ماهیت خود افت و خیز همیشگی را دارد.

مدیرعامل سابق کارگزاری بانک ملت، با اشاره به اینکه رونق هیچگاه به معنی رشد دائمی قیمت‌ها نیست، افزود: رونق یعنی بازاری داشته باشیم که قیمت‌ها در طول سال رشد سینوسی داشته باشد؛ یعنی هم دوره رشد و هم اصلاح داشته باشیم و نقدشوندگی در بازار همیشه میسر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به برخی اقدامات که به روان سازی بازار کمک می‌کند، اشاره و تاکید کرد: امروز، هرگونه اقدامی که به روان سازی بازار و نقدشوندگی آن کمک کند، قابل دفاع است.

وی افزود: حتی معتقدم ممنوعیت مدیران و کارکنان ارکان بورس در خرید و فروش سهام با شرایطی قابل رفع است. مثلا می‌توان مجوز این کار را به خرید یونیت صندوق‌ها داد تا افراد، مستقیم هم درگیر خرید و فروش نشوند و به وظیفه اجرا و نظارت خللی وارد نشود. یا در موضوع نوسان گیری، اگر این نوسان گیری، کنترل شده باشد، می‌تواند نقدشوندگی بازار را بالاتر ببرد؛ چراکه گاهی لازمه یک انتقال مالکیت بزرگ در طول هفته این است که هر روز سهام در حد کوچک در بورس معامله شوند.

غفارپور تصریح کرد: در این دوره اقبال خوبی به بازار سرمایه شده و اگر پول‌ها از این بازار خارج شود، به سمت بازار‌هایی خواهد رفت که سفره مردم را نشانه خواهد گرفت؛ در حالی که بازار سرمایه بازاری بسیار شفاف و به روز است و اگر باید‌ها و نباید‌های ورود به آن - تحت مشاوره‌های صحیح - رعایت شود، به هیچ کس ضرر و زیانی نخواهد رساند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳