Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رادیو تاجیکی "صدای خراسان"، وی و امامعلی رحمان طی این دیدار درباره وضعیت کنونی افغانستان و روند مذاکرات صلح بین افغان ها مذاکره و گفت وگو کردند.

رییس جمهوری تاجیکستان با اشاره به اهمیت توسعه روابط چند وجهی کشورش با افغانستان، از موضع کابل در زمینه تامین امنیت و صلح و همچنین از مذاکرات بین افغانستانی که به این منظور صورت می‌گیرد، حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار همچنین در باره اهمیت همکاری بین تاجیکستان و آمریکا و پیگیری آینده رشد و توسعه این روابط بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان از ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۲ شهریور) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند در مورد صلح و پایان جنگ و درگیری در این کشور به توافق برسند.

این سفر خلیلزاد همچون سفر قبلی او به هند نشانی از دست و پا زدن ترامپ برای به نتیجه رساندن مذاکرات بین افغانستانی به عنوان دستاویز تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا است.

در حالی که برخی منابع از بن بست مذاکرات میان افغان ها به دلیل مبنا قرار دادن توافقنامه واشنگتن-طالبان سخن می‌گویند، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داده بود که نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بامداد چهارشنبه به دوحه سفر کرده است.

مذاکرات بین افغانستانی صلح از دو هفته پیش در قطر آغاز شده است اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند در مورد یک دستور کار مشخص در مورد صلح به توافق دست یابند.

آخرین اظهارات نمایندگان دولت افغانستان در دوحه نشان می‌دهد که آنها برای رسیدن به آتش‌بس در این دور از مذاکرات بسیار امیدوارند در حالی که گروه طالبان دستیابی به آتش‌بس فوری را غیرممکن می‌داند.

خلیلزاد در ۲۶ شهریور نیز به هند سفر کرده بود تا در یک اقدام برای یارگیری دیگری با وزیر امور خارجه هند نیز در این خصوص دیدار و مذاکره کند.

خبرگزاری پی تی آی هند به نقل از برخی مقامات هندی نوشته بود که طرفین در این دیدار اقدامات آینده و احتمال همکاری هند و آمریکا در روند صلح افغانستان و مذاکرات طالبان و دولت افغانستان را بررسی کردند. 

مقامات هندی گفتند که طرفین طی این دیدار در مورد روش‌های گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در ارتباط با افغانستان گفت و گو کردند. 

این گزارش حاکی است که خلیلزاد در این سفر همچنین با آجیت دووال مشاور امنیت ملی و هارش وی شرینگلا مشاور وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت و گو کرد. 

این پنجمین سفر زلمی خلیلزاد به هند از سال ۲۰۱۹ تاکنون و با هدف کسب همکاری هند در روند صلح افغانستان می‌باشد. 

آخرین سفر نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در ماه مه سال جاری و در طول قرنطینه سراسری هند انجام شده بود. 

سفارت آمریکا در هند همان ایام در بیانیه‌ای نوشت: آمریکا و هند از یک دیدگاه مشترک مبنی بر اینکه روند صلح افغانستان باید تا زمان توافق در مورد نقشه راه سیاسی و آتش بس جامع و دائمی ادامه یابد، برخوردارند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۱۹ سال از آغاز جنگ آمریکا در افغانستان و در نوزدهمین سالگرد حمله تروریستی یازده سپتامبر، شنبه گذشته نخستین دور گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان با حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت غیر حضوری (آنلاین) آغاز شد. 

عبداالله عبدالله رییس شورای عالی آشتی ملی، «حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه و «سعادت منصور نادری» وزیر دولت در امور صلح، هیات ۲۱ نفری دولت افغانستان را به دوحه همراهی می‌کردند.

برچسب‌ها دوشنبه زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دوشنبه زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا دوشنبه زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور دولت افغانستان صلح افغانستان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در نخستین دیدار مرحله نیمه پایانی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ امروز ۷ اردیبهشت تیم تایلند میزبان برابر تاجیکستان به میدان رفت که این بازی پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با برتری ۶ به ۵ میزبان به پایان رسید. تایلند با کسب این نتیجه سومین بار جواز حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. حریف تایلند در دیدار پایانی، برنده دیدار ایران و ازبکستان در دیگر دیدار نیمه‌نهایی خواهد بود.    در نیمه نخست تاجیکستان توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در همان ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک‌ها گل سوم را هم به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله وقت استراحت گرفت و بعد از وقت استراحت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این پایان کار نبود و در فاصله سه دقیقه به پایان بازی و در حالی که میزبان رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آورده بود، تایلند توانست به گل تساوی برسد و مانع شگفتی‌سازی تاجیک‌ها شود. در ادامه بازی گلی نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.     در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای دو تیم از باز کردن دروازه یکدیگر عاجز بودند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریفش را شکست دهد و به فینال برسد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند. این تیم در دو فینال گذشته‌اش نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه، این بخت را دارد که به جام قهرمانی دست پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • تایلند فینالیست شد/ حذف تاجیکستان در ضربات پنالتی
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!