Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زنجان،با اشاره به واجبات فردی ابراز داشت: انجام فرایض دینی شخصی اعم از نماز و روزه و سایر واجبات ،معروف حق الله می باشند و ترک آنها منکر حق اللهی است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس افشاری ،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به همراه اعضاء شورای امر به معروف شرکت روز یکشنبه 13 مهرماه در ششمین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار گردید ،حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت اله خاتمی، نماینده ولی وفقیه در استان و امام جمعه زنجان در ارتباط ویدئو کنفرانسی که با کلیه دستگاههای اجرایی استان برقرار بود،در آغاز سخنان خود ،امربمعروف و نهی از منکر را به سه دسته اصلی تقسیم نمودو افزود: معروف و منکر در دسته حق الله ، حق الناس و یا در دسته مشترک بین حق الله و حق الناس است.

امام جمعه زنجان،با اشاره به واجبات فردی ابراز داشت: انجام فرایض دینی شخصی اعم از نماز و روزه و سایر واجبات ،معروف حق الله می باشند و ترک آنها منکر حق اللهی است.

وی خاطرنشان کرد: حق الناس همه انسانها را شامل می شود و در واقع انجام امور خیرمرتبط به انسانها در زمره حق الناس قراردارد و تعدم رعایت آن منکر حق الناسی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان با تاکید بر فرمایش مولای متقیان ،عنوان نمود:  علی علیه السلام فرموده است:من حقوقی بر گردن شما و شما حقوقی برگردن من دارید و این همان معروف و منکر امشترک و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز داشت: افزایش روحیه امید،اعتماد به نفس و خود باوری در جامعه ،تربیت فرزندان و تشویق جوانان به ازدواج تمهید مقدمات ازدواج آنان مثل ایجاد اشتغال ، معروف اجتماعی و فرهنگی هستند که انقلاب اسلامی نیز با همین معروف ها به پیروزی رسید.

آیت اله خاتمی،خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصادیق معروف و منکر زمان حال ،رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی است که عدم رعایت آن منکر مشترک است.

امام جمعه زنجان با اشاره به بزرگان دینی ،فرهنگی و علمی کشور از اعصار گذشته تا کنون ،همه را اسوه های بارز امربمعروف و نهی از منکر دانست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه شورای امر به معروف و نهی امام جمعه شهر زنجان معروف و نهی از منکر امام جمعه زنجان امر به معروف حق الناس حق الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد