Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مسیر اجرای طرح‌ نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان دانان، بیش از ۸۵۰ نفر مشغول کار شده‌اند که ۷۰ درصد این نیروها، نیروهای بومی هستند .

در نشستی که عصر دیروز (شنبه، ۱۲ مهرماه) با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان ایلام، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فرماندار مهران و… به میزبانی گروه اویک در محل طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران برگزار شد، پرویز صالح‌وند، مجری طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت‌ نفت مناطق مرکزی ایران درباره طرح دانان (یکی از سه طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت مناطق مرکزی) توضیحاتی ارائه داد و گفت: در این طرح حفاری ۱۱ حلقه چاه، انجام مطالعات ژئوفیزیک، احداث خطوط لوله جریانی، احداث یک واحد نمکردایی با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه و افزایش ۱۱ هزار بشکه‌ای تولید هدف‌گذاری شده که اکنون سه دکل حفاری در این طرح فعال‌اند و تاکنون پنج حلقه چاه حفاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخستین حلقه چاه حفاری شده در قالب طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان دانان عملیاتی شده است، درباره اشتغال‌زایی طرح به سهم ۷۰ درصدی نیروهای بومی اشاره کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در قالب سه پروژه دانان، نفت‌شهر و سعادت‌آباد دنبال می‌شود که در این میان، طرح توسعه دانان در استان ایلام در دستور کار مپنا قرار دارد. نخستین دکل حفاری به‌منظور اجرای این طرح، دی‌ماه پارسال (۹۸) در این میدان مستقر شد و تابستان امسال، چاه شماره ۱۰ میدان دانان با امکان تولید روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ بشکه نفت به مدار آمد.

 

اختصاص ۴ درصد از اعتبارهای کل طرح به انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و مسئولیت‌های اجتماعی، تأمین بیش از ۹۰ درصد کالاهای طرح از سوی سازندگان داخلی، دریافت مجوزهای زیست‌محیطی و الزام پیمانکاران به رعایت الزام‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) در بالاترین سطح، بهره‌گیری از خدمات پیمانکاران بومی و انجام هم‌زمان عملیات حفاری و عملیات ژئوفیزیک از ویژگی‌های این طرح است.

برچسب هاکمیسیون انرژی مجلس وزارت نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس وزارت نفت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نگهداشت و افزایش تولید نفت طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت مناطق مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳