Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - یک هدف دراگون‌فلای افزایش درک ما از دنیای ارگانیک غنی تایتان و کمک به پاسخ دادن به پرسشهای زیست‌شناسی نجومی در مسیر درک فرایندهایی است که به توسعه حیات بر روی زمین یاری رسانده‌اند. دراگون‌فلای نام ماموریتی است که ناسا برای فرستادن نوعی بالگرد (روتورکرفت) به تایتان، قمر زحل، در نظر گرفته است. در اصل قرار بود دراگون‌فلای در سال 2026 پرتاب شود، ولی ناسا اکنون از تیمی که بر روی این پروژه کار می‌کند خواسته است تا پروژه را تاریخ آمادگی دیگری در سال 2027 به عقب بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا خاطرنشان کرده که برای تطبیق یافتن با این تاریخ جدید نیازی به هیچ تغییری در معماری این ماموریت وجود نخواهد داشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، دلیل تاخیر در این ماموریت مبتنی بر فاکتورهایی است که به تیم پروژه دراگون‌فلای ارتباطی پیدا نمی‌کنند. ناسا مشخصا از تاثیر منفی کووید-19 بر بودجه «واحدهای علوم سیاره‌ای» سخن گفته است. این آژانس فضایی اعلام کرده است که بالاترین درجه اعتماد را به تیم دراگون‌فلای و توانایی آن در اجرای یک ماموریت موفق دارد.
 
یک هدف دراگون‌فلای افزایش درک ما از دنیای ارگانیک غنی تایتان و کمک به پاسخ دادن به پرسش‌های زیست‌شناسی نجومی در مسیر درک فرایندهایی است که به توسعه حیات بر روی زمین یاری رسانده‌اند. ماموریت دراگون‌فلای نخستین موردی محسوب می‌شود که ناسا یک وسیله چندپره‌ای را برای اهداف علمی بر روی سیاره‌ای دیگر به پرواز در خواهد آورد.
 
تایتان اتمسفر فوق‌العاده متراکمی دارد که چهار برابر متراکمتر از زمین است، که باعث می‌شود چنین پروازی امکانپذیر شود. همچنین دراگون‌فلای به نخستین وسیله نقلیه‌ای تبدیل خواهد شد که کل بار کاری علمی خود را به مکان‌های متعددی برای دسترسی مکرر و هدفمند به مواد معدنی بر روی سطح تایتان از طریق پرواز انتقال خواهد داد.
 
این پروازها برای ماموریت دراگون‌فلای امکان تحقیقات پیمایشی بر روی دهها مکان در نقاط مختلف این کره یخی را فراهم خواهند اورد. دراگون‌فلای قادر خواهد بود تا زیست‌پذیری محیط تایتان مشخص نموده و شیمی پریبیوتیک (پیش‌زیستی) ماه را مورد بررسی قرار دهد. ناسا بالگردی دارد که به مریخ می‌رود، ولی به خاطر نوع اتمسفر مریخ هنوز معلوم نیست که بتواند در این سیاره پرواز داشته باشد.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فضا ناسا دراگون فلای بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد