Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه بیست و چهارمین جلسه خود را در حالی آغاز کردند که دو عضو شورای شهر «زهرا نژادبهرام» و «زهرا صدراعظم نوری» به دلیل کرونا در جلسه غایب بودند.

اعضای شورای شهر این جلسه را با سخنان «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران آغاز کردند و او در ابتدای جلسه با اشاره به هفته تهران اظهار داشت:در دهه های اخیر و با سیاست‌های نادرست و بعضا فقدان سیاستی جامع، در تهران مشکلاتی ایجاد کرده ایم که برخورد مسئولانه و نه پاک کردن صورت مساله، راه حل مشکلات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین با بیان اینکه پرسش اینجاست که اگر با نگاهی منفی گرایانه به تهران بنگریم، با چه پیامدهای مواجه خواهیم شد؟ افزود: پاسخی که داده می شود، انتقال پایتخت از تهران است، صرف نظر از شعاری بودن و غیرقابل اجرا بودن این ایده به لحاظ تامین منابع و مشکلات زیرساختی، این روش پاک کردن صورت مساله به کجا خواهد انجامید؟

هاشمی گفت: آیا با این نگاه سرنوشت همه کلانشهرهای ما، نابودی نخواهد بود؟، چگونه دیگر کشورها با اصلاح و ساماندهی معضلات خود می توانند به بازافرینی و نوسازی شهرها خود اقدام کنند اما باید با ایجاد مشکل در یک شهر، آن را به حال خود رها کنیم و سراغ منطقه ای دیگر و شهری دیگر برویم؟

هاشمی همچنین، سیزدهم مهر، روز نیروی انتظامی و آغاز هفته نیروی انتظامی را به خدمتگزاران حوزه امنیت و نظم عمومی تبریک گفت و  ابراز امیدواری کرد که کارکرد و عملکرد پلیس که تعامل و ارتباط تنگاتنگی با مدیریت شهری نیز دارد، روندی مثبت و بهبودی کیفی و کمی را شاهد باشد و کمبودهای زیرساختی حوزه انتظامی با همکاری مدیریت شهری برطرف شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به نطق پیش از دستور  «محمدجواد حقشناس» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره تهران گوش دادند؛ وی در این نطق گفت: هفته تهران امسال با عنوان «مکتب تهران» از شنبه، ۱۲ مهرماه با بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی آغاز شد؛ طرحی که در مرداد ۱۳۹۵ خورشیدی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و از آن پس ۱۴ مهرماه در تقویم عمومی کشور به نام پایتخت نامگذاری شد که بر اساس آن هفته مصادف با این روز به عنوان هفته تهران نکو داشته می‌شود.

وی ادامه داد:‌گرامیداشت روزی به نام تهران بدون توجه و همکاری مردم، حاکمیت و قوای سه‌گانه لطفی نداشته است و توفیقی به همراه نخواهد داشت.

تذکرات اعضا

«ناهید خداکرمی» عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار اعمال تعطیلی دو هفته‌ای در تهران شد و گفت: اعمال محدودیت های یک هفته ای در تهران بیهوده است و کنترل اپیدمی کرونا با این مدت تعطیلی امکان‌پدیر نیست.

وی با بیان اینکه تخصصان بر این عقیده‌اند که با تعطیلی یک هفته‌ای تنها شاهد فراز و فرود منحنی اپیدمی خواهیم بود و مجددا بعد از آن پیک دیگری آغاز خواهد شد،   این محدودیت‌ها را حداقل باید دو هفته اعمال کنیم و اگر قرار است محدودیت ها دو هفته اعمال نشود، بیهوده امور شهر را متوقف یا کند نکنیم و همان ایمنی گله ای را پیش ببریم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید مسافرت‌ها در تهران محدود شود تا شاهد ازدحام در ورودی و خروجی تهران و انتقال ویروس به سمت نقاط پاک کشور نباشیم، ‌از شهرداری تهران خواست محدودیت‌های دور کاری را در شهرداری اعمال کنند.

«سید محمود میرلوحی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه به نظر می‌رسد هنوز کرونا و طغیان موج جدید آن را باور نداریم، گفت:  آمار فوتی ها به سطح مانند فروردین گذشته رسیده است که جا دارد بخش های تبلیغی، آموزشی و اجرایی به سطح آمادگی و هشدار فروردین ماه روی آورند.

«افشین حبیب‌زاده» عضو دیگر شورای شهر به عدم مرمت و استحکام بخشی عمارت وثوق‌الدوله تذکر داد و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره‌ای خود از پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، از این باغ بازدید کرده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید اما تاکنون در خصوص مرمت و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است.

«احمد مسجدجامعی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به روز تهران گفت: شهرداری تهران برای همه مشاغل خانه ساخته اما خانه ای  برای تهران که پاتوق  محققان و تهران پژوهان باشد نداریم که باید فکری به حال آن کرد.

وی با بیان اینکه امسال به مناسبت روز تهران همه کمیسیون های شورا فعال شدند که جا دارد ازز همه اعضا تشکر کنیم افزود: خوشبختانه ساختمان مارکوف که مرکز آموزش عالی تهران قبل از دانشگاه تهران بود در این دوره احیا شد و آماده بهره برداری شده است.

مسجدجامعی با بیان اینکه امسال به مناسبت روز تهران شاهد افزایش مشارکت مردم برای معرفی درختان شاخص محلات هستیم، افزود: امروز ۶۰ درخت شاخص در محلات شناسایی شدند که  قرار است شورایاران امروز تابلوهای درختان را تحویل گرفته و کنار درختان نصب کنند.

مصوبات حوزه حمل و نقل و ساخت و ساز در شورا 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه نرخ جدید و افزوده شده بلیت مترو و اتوبوس در تهران را تصویب کردند؛ «محمد علیخانی»، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: با تصویب یک فوریت این لایحه جزییات لایحه در کمیسیون تخصصی بررسی خواهد شد.

وی افزود:با این تغییر ۳۰ میلیارد به درآمد مترو اضافه می شود و حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان هم به درآمد اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

«محسن هاشمی»، رییس شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: باید از محل ۷۵ هزار میلیارد تومانی که دولت تسهیلات به شرکت ها و سازمانهایی که به دلیل کرونا ضرر کرده اند اما کسی را اخراج نکرده اند، تامین درآمد کرد.

«علی اعطا» عضو دیگر شورای شهر در مخالفت با یک فوریت لایحه تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس گفت: با توجه به شرایط حادث شده در پی کرونا این مساله مطرح است که افزایش نرخ بیشتری اعمال کنیم.  

وی گفت:‌ هزینه‌های مازاد حمل‌ونقل عمومی را بر دوش مردم نگذاریم.  

مجوز انتشار اوراق مشارکت
اعضای شورای شهر تهران در ادامه یک فوریت لایحه مجوز انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه مترو و اتوبوس را تصویب کردند و موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شد.

«سیدمناف هاشمی» معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در این خصوص گفت: براساس بند "د " تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹، اجازه انتشار هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر شده که دراین راستا با وزارت کشور  وارد رایزنی شدیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور انتشار  سه هزار  میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری تهران در نظر گرفته بود اما در رایزنی با مسئولان وزارت کشور توانستیم قول نسبی اجازه انتشار  چهار هزار میلیارد تومان را بگیریم.
هاشمی با تاکید بر اورهال قطارهای مترو با تاکید بر اینکه عمر کاری ۴۲ رام قطار گذشته است، از اعضای شورای شهر خواست به یک فوریت این لایحه رای دهند.

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در این خصوص اظهار داشت:‌  شش ماه از بودجه امسال گذشته و آوردن این لایحه دیر شده است و  این لایحه باید اردیبهشت ماه به شورای شهر می آمد.

وی افزود: اما وزارت کشور تقسیم بندی لازم را انجام نداده بود و باید با قید فوریت این لایحه بررسی شود تا بتوانیم در آخر سال این اوراق را جذب کنیم.
 
الزام ساختمان‌های بزرگ به انجام مطالعه عارضه‌سنجی ترافیکی

اعضای شورای شهر تهران، کلیات طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج انجام مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی قبل از صدور پروانه ساخت ساختمان‌های بزرگ مقیاس را تصویب کردند؛   «محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به عنوان طراح این طرح گفت: یکی از مهم ترین مشکلات و چالش هایی که این روزها در شهر تهران با آن مواجه هستیم به این دلیل است که به مفاد طرح تفصیلی شهر تهران که شهرداری را ملزم کرده است در فرایند صدور پروانه نسبت به انجام مطالعات مختلف ترافیکی، شهرسازی، اجتماعی، زیست محیطی اقدام کنند و فعالیت های مجاز به استقرار در شهر تهران مخصوصا در پهنه های s و m را در پروانه تعیین کند، بی توجهی شده است.

«علی اعطا» عضو دیگر شورای شهر تهران عنوان کرد که به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی، گردش کار اضافی، ایجاد بازار کاذب، طولانی شدن صدور پروانه ها و فساد زا بودن نباید به این طرح رای داد.

تصویب ۲۴ نامگذاری در شورا 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای شهر مبنی بر ۲۴ نامگذاری جدید در شهر تهران موافقت کردند و بر این اساس، نام دکتر «فاضل» و دکتر «دوانی» را بر روی خیابان‌های تهران قرار داده و  یک بلوار بی‌نام را به یاد پروفسور «فضل الله رضا» شخصیت برجسته ایرانی حوزه اطلاعات و مخابرات نامگذاری کردند.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور اعضای شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران اعضای شورای شهر عضو دیگر شورای شهرداری تهران میلیارد تومان اوراق مشارکت محدودیت ها وزارت کشور یک فوریت تهران هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمایشگاه اکسپو که هنرمندان و فعالان حوزه صنایع و عرصه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند؛ نمایشگاه بسیار گسترده‌ای است و توانمندی‌های اقتصادی کشور را می‌توان در این نمایشگاه دید.

خسروپناه افزود: حتما این نمایشگاه باید گسترده‌تر از این ارائه بشود و زمان بیشتری به مردم اختصاص داده شود تا بتوانند شرکت کنند.

وی گفت: هم زیرساخت‌ها و مواد اولیه را ما در این نمایشگاه مشاهده کردیم و هم تولیدات مختلف دارویی و حوزه‌های مختلف امنیت غذایی و همچنین صنایع دستی و سایر حوزه‌های مختلف که در واقع یک جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال امسال است در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولیت مسئولان حوزه اقتصادی و البته حوزه فرهنگی با دیدن این نمایشگاه سنگین‌تر می‌شود. قطعا باید تلاش کنیم موانع برداشته شود. اگر عزیزان نیاز‌های ارزی و واردات مواد اولیه دارند و صادرات که بسیار مهم است. این نیاز‌ها را از تولیدکنندگان شنیدیم.

خسروپناه گفت: یک شورای اختصاصی برای رفع موانع و حمایت و تسهیلگری تولید کنندگان در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: طبیعتا وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر وزارت خانه‌ها به ویژه بانک مرکزی باید حمایت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبیعتا باید از منظر فرهنگی، اسناد حمایتی فرهنگی و علم و دانش بنیان هم باید کمک کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید بهتر و با کیفیت بهتر و عرضه بهتری بتوانند تولید کنند، عرضه کنند و در اختیار مشتریان دنیا قرار دهند.

خسروپناه افزود: حتما بُعد بین المللی این تولیدات، از حوزه دانش بنیان تا عرضه بین المللی باید با نگاه حکمرانی صنایع شکل بگیرد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو، ۸ اردیبهشت افتتاح شد  و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»