Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهزیستی مهاباد در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشوری و ظرفیت ۶۰ نفر آماده ارائه خدمات لازم در بخش‌های توانبخشی، کاردرمانی، حرفه‌آموزی، گفتار درمانی، آموزش مفاهیم شناختی و مشاوره روانشناسی به جامعه هدف، مشاوره روانشناسی به خانواده‌ها، گروه درمانی، هنردرمانی و بازی‌درمانی به معلولان بالای ۱۴ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران یوسفی ادامه داد: هم‌اکنون به علت مقابله با شیوع کرونا امکان حضور فیزیکی معلولان در این مرکز فراهم نیست و آموزش ۲ حرفه "شمع‌سازی" و "چرم‌دوزی" به صورت مجازی آموزش داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط حضور معلولان در این مرکز با انعقاد قراردادی با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، تعداد رشته‌های بیشتری برای متقاضیان ارایه خواهد شد.

یوسفی افزود: هدف اصلی از ایجاد این مرکز، حمایت روانی و اجتماعی از افراد برای سازگاری با آسیب‌ها، ارائه خدمات آموزشی، آماده‌سازی معلولان جسمی و حرکتی و آموزش در زمینه توانایی تصمیم‌گیری و حل مشکلات است. 

وی اظهار داشت: تفکر خلاق، برقراری ارتباط موثر، آموزش حرفه‌ای متناسب با سطح آسیب، ارائه برنامه تغذیه‌ای مناسب با در نظر گرفتن شرایط جسمی و فیزیولژیک فرد دیگر اهداف و برنامه‌های این مرکز است.

هم‌اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، چهار هزار و ۳۸۰ نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نصف آنها به صورت ماهانه بین ۶۵ تا ۶۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی سازمان بهزیستی کشور معلولان مهاباد آذربایجان غربی سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند

مهرداد عظیمی در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از چند دهه، براساس یکی از بندهای آن، تمام دستگاه‌های دولتی مکلف اند بخشی از بودجه عمرانی سالانه خود را صرف آموزش مهارت‌های کارگران دهند که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عظیمی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی آمار صدمات حین کار در کشور ادامه داد: در واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی رشد ۱۱۴۰ درصد داشته ایم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و اقتصاد هم باید در دستان کارگران و کارفرمایان راهبری شود.

عظیمی بیان کرد: هر میزان از اقتصاد دولتی فاصله بگیری و شرایط مشارکت مردم در امورات اقتصادی موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان و مردمان قهرمانش صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار را به نام خود به ثبت رساندند و ایران به وجود کردستان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن سرمایه نیرو‌های انسانی است، گفت: باید الگو‌های موفق را به کشور تحویل دهند.

عظیمی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های بخش استان معرفی درست و حرفه‌ای ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: استاندار کردستان شجاعانه با استفاده از ظرفیت‌های سنتی و آیینی، تلاش دشمن برای بدنام کردن این استان را خنثی می‌کند.

در این مراسم از کارگران برتر تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد