Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی احداث واحد پیش‌تراکم تأسیسات بازگردانی گاز پازنان با هدف تأمین خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز شد.

این پروژه یکی از پنج پروژه تأمین خوراک اولیه پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس است که پیش‌بینی شده در مدت ۲۷ ماه تکمیل شود.

 

تأسیسات فرآیندی این واحد شامل الکتروکمپرسور، ظروف لخته‌گیر و جداکننده، کولر هوایی، تأسیسات تزریق مواد بازدارنده خوردگی و متانول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تأسیسات بازگردانی گاز پازنان در شهرستان امیدیه و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری واقع است.

 

با توجه به اینکه تأمین خوراک پالایشگاه گاز در حال راه‌اندازی بیدبلند خلیج فارس را شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عهده دارد، برای اجرای این تعهدهای چند پروژه تعریف شده است.

 

احداث ایستگاه جدید تزریق گاز گچساران، ایستگاه پیش‌تراکم کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰، ایستگاه پیش‌تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش‌تراکم تزریق گاز پازنان و ایستگاه جدید تزریق گاز بی‌بی حکیمه از جمله این پروژه‌هاست.

 

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرای این پروژه‌ها را در قالب طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل در قراردادی به شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس واگذار کرده است.

 

با اجرای این طرح که ارزش قرارداد و میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده آن معادل ۱۱۰۹ میلیون دلار است، حدود ۵۹۳ میلیون فوت مکعب در روز گازهای مشعل تأسیسات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جمع‌آوری و به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ارسال می‌شود.

واحد پیش‌تراکم گاز پازنان

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، در این طرح افزون بر جمع‌آوری گازهای مشعل حدود ۱۴۹۷ هزار تن در سال ترکیبات سنگین‌تر از اتان به‌دست می‌آید که ارزآوری قابل توجهی در پی خواهد داشت.

برچسب هاشرکت پالایش گاز بید بلند و مسجد سلیمان شرکت ملی نفت ایران (NIOC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران NIOC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیدبلند خلیج فارس گاز پازنان پیش تراکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده