Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میترا جاودان، کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شایع‌ترین بیماری‌ها در فصل سرد سال بیماری‌های تنفسی است و یکی از موثرترین راهکار‌ها برای پیشگیری از این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن است.

او افزود: مرکبات، سبزیجات زرد رنگ، هویج، کدو حلوایی، لبو، انواع کلم که منبع غنی از ویتامین سی است که بهتر است در این فصل مصرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاودان بیان کرد: نوشیدن مایعات گرم چای سبز به دلیل آنتی اکسیدان موجود، دم نوش پونه و آویشن و مصرف ویتامین آ مانند اسفناج، انبه، کلم بروکلی، آلو، زرد آلو، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های ریوی دارند.

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: غذا‌های نظیر ماهی‌های چرب ، زرده تخم مرغ و شیر دارای ویتامین دی هستن وکمک به تقویت بدن می کنند.

جاودان یادآور شد: جوانه گندم، حبوبات و آجیل دارای ویتامین‌ای است که همراه جوانه های ماش و عدس در سالاد می‌تواند به ارزش غذایی آن کمک کند.

او بیان کرد: تخم شربتی، جگر، خرما، توت خشک، برگه‌های میوه مثل برگه و زرد آلو دارای ویتامین آهن است که در رژیم غذایی موجب افزایش مقاومت بدن می‌شود.

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تب، سرفه‌های خشک، سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، بدن درد از علائم بیماری آنفولانزا به شما ر می‌آید و با خوردن انواع ویتامین‌ها می‌توان از روند این بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری انفولانزا تقویت سیستم ایمنی بدن تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی