Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:12:02 GMT

شرکت سهامی خاص و نحوه ثبت آن

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۴۴۴۴

شرکت سهامی خاص و نحوه ثبت آن

ثبت شرکت سهامی خاص در ظاهر کار ساده‌ای می‌باشد، ولی دشواری‌های زیادی دارد و باید نکات زیادی رعایت شود. ثبت این شرکت به قانون و قوانین زیادی نیاز دارد که در صورت نادیده گرفتن هر یک از آن‌ها روند ثبت شرکت با مشکل رو به رو خواهد شد که باعث می‌شود هزینه و زمان زیادی مصرف شود.

 

نکات مهم و خلاصه در ثبت شرکت سهامی خاص در شرکت سهامی خاص سرمایه ها به سهام تبدیل می شود و هر فرد براساس مقدار سهامی که دارد در مقابل شرکت مسئولیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حتماً در نام گذاری شرکت سهامی خاص باید قبل یا بعد از نام شرکت کلمه سهامی خاص استفاده شود. در این شرکت سهام داران و بازرس نباید نسبت فامیلی داشته باشند. تعداد افراد تشکیل دهنده ی یک شرکت سهامی خاص حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس می باشند. در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص 35 درصد سرمایه شرکت در بانک بلوکه می شود و سهام داران بعد از ثبت شرکت می توانند آن را برداشت کنند. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل یک میلیون ریال سرمایه لازم می باشد. چه مدارکی برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد؟ کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد که منظور از کلیه افراد اعضای هیئت مدیره، مؤسسین، سهامداران و بازرسین می باشد. تا سال 98 کلیه ی اعضا و بازرسین باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه می داند اما از سال 99 دیگر نیاز به ارائه گواهی عدم سوپیشنه نیست. مفاد قرارداد که شامل آدرس شرکت و سکونت و کد پستی، سرمایه شرکت، لیست اعضا و سهامداران، درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها، موضوع فعالیت است باید تکمیل شود در ضمن ارائه ی حداقل 5 مورد اسم 3 سیلاب خاص نیز ضروریست. ارائه ی فیش واریزی 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس و ارائه آن فیش به اداره ثبت شرکت‌ها اقرارنامه مدیران شرکت مبنی بر عدم ممنوعیت آن‌ها جهت فعالیت تجاری اقرارنامه بازرسان شرکت مبنی بر اعم داشتن رابطه نسبی یا سببی با مدیران شرکت تمامی مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

ما در این قسمت تمامی مراحل مورد نیاز برای ثبت یک شرکت سهامی خاص را به ۷ قسمت تقسیم بندی کرده ایم که تمامی نکات لازم در رابطه با ثبت این شرکت در این مراحل گفته شده است.

گام اول: عقد قرار داد

اولین کاری که شما باید برای ثبت یک شرکت سهامی خاص انجام دهید عقد قرارداد می باشد که این کار می تواند حضوری، آنلاین و یا تلفنی انجام شود.

گام دوم: تکمیل مدارک

تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص باید خیلی سریع به کارشناس تحویل داده شود تا روند ثبت شرکت سریع و بدون هدر رفتن زمان انجام شود.

گام سوم: تائید نام شرکت

در این مرحله تمامی نام هایی که شما برای شرکت انتخاب کرده اید باید در اختیار اداره مربوطه قرار دهید تا بعد از انجام بررسی های لازم تائید یا رد شود. توجه کنید که در انتخاب نام شرکت باید به برخی نکات توجه کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

نام مد نظر شما برای شرکت باید حتماً فارسی باشد بدون معنا و مفهوم نباشد. بر اساس فرهنگ اسلامی انتخاب شود. قبلاً برای شرکت دیگری ثبت نشده باشد.

بعد از این که نام های پیشنهادی شما توسط مسئول مربوطه بررسی شد در صورت تائید نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید پس از قید نام بر روی اظهار نامه اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکت‌ها در خصوص نام تعیین شده نیز لازم است در صورت گرفتن موافقت این نام در واحد تعیین نام، ثبت دفتر می شود.

گام چهارم: امضای اوراق

در مرحله چهارم باید تقاضا نامه و وکالت شرکت توسط کارفرما به تائید برسد.

گام پنجم: تشکیل پرونده

در گام پنجم همه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل داده می شود تا با این مدارک پرونده تشکیل شود و شرکت در دبیرخانه ثبت شود.

گام ششم: کارشناسی

طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.

گام هفتم: تحویل اسناد شرکت

مرحله هفتم آخرین مرحله از مراحل ثبت یک شرکت می باشد. در شش مرحله قبل شرکت ثبت می شود و بعد از آن مدارم مورد نیاز شرکت به فرد متقاضی داده می شود که این مدارک شامل تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس می باشند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ثبت شرکت و برند می توانید با کارشناسان ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرید :

آدرس : تهران میرداماد غربی کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت خیابان ولی عصر (نرسیده به ولی عصر) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی واحد ۲

همراه: 09122938218

همراه: 09356610070

دفتر: 02188660581

فکس: 02186081268

https://zehnenaab.com/

 

 

انتخاب نام شرکت

برای انتخاب نام شرکت قوانین زیادی باید رعایت شود تا نام مورد تائید قرار گیرد این قوانین عبارت اند از:

ابتدا باید توجه کنید که نام مد نظر شما کاملاً فارسی باشد. نام انتخاب شده سه سیلابی باشد و هر سیلاب دارای معنا و مفهوم مشخصی باشد. طبق فرهنگ اسلامی انتخاب شود. قبل از این هیچ گونه شرکتی با این نام ثبت نشده باشد. قبل یا بعد نام شرکت حتماً باید از کلمه سهامی خاص استفاده شود.

علا رغم این که انتخاب نام کار بسیار راحتی به نظر می آید ولی پیچیدگی های زیادی دارد و باید نکات ریز زیادی رعایت شود در غیر این صورت نام انتخاب شده مورد تائید قرار نمی گیرد پس بهتر است برای انتخاب نام شرکت سهامی خاص از یک مشاور که در این زمینه فعالیت می کند کمک بگیرید.

برای شرکت سهامی خاص مدیر عامل چگونه انتخاب می شود؟

همه مراحل ثبت شرکت سهامی خاص و تمامی فعالیت های آن دارای قانون و قوانین زیادی می باشند انتخاب مدیر عامل نیز از این قوانین مستثنا نیستند و قوانین زیادی برای انتخاب مدیر عامل شرکت سهامی خاص نوشته شده است. در قوانین تجارت گفته شده است که چه کسانی نمی توانند مدیر عامل شرکت سهامی خاص شوند که ما در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

افرادی که حکم ورشکستگی شان صادر شده، اختلاس گران و سارقان، افراد خیانتکار در امانت، کلاه‌برداران، فریب کاران و متصرفان غیرقانونی اموال عمومی که حکم قطعی آن‌ها صادر شده و یا برای مدت محدود محروم شده اند نمی توانند در مدت محرومیت خود به عنوان مدیریت شرکت فعالیت داشته باشند. همچنین هر شخصی که مدیریت شرکتی را برعهده دارد به هیچ عنوان نمی تواند مدیریت شرکت دیگری را نیز برعهده بگیرد. به عبارتی یک شخص مجاز به مدیرعاملی تنها یک شرکت است.

اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز رئیس جمهور، معاونین وی، وزرا و اعضای هیئت دولت را غیرمجاز به داشتن شغل دوم کرده که علاوه بر این افراد، نمایندگان مجلس، وکلای دادگستری، مدیران شرکت های خصوصی، تعاونی و ادارات نیز شامل لیست افراد غیرمجاز برای انتخاب شغل دولتی دوم من جمله مدیریت شرکت سهامی خاص می شوند.

ثبت یک شرکت سهامی خاص به چقدر هزینه نیاز دارد؟

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص متغیر می باشد و بستگی به عوامل مختلفی دارد برای مثال اگر تمامی مراحل ثبت را خودتان انجام دهید فقط باید هزینه های دولتی و دفتری و درج آگهی در روزنامه رسمی را پرداخت کنید و نیاز به پرداخت هزینه دیگری نمی باشد که مجموع این هزینه ها در سال ۹۹ حدود 300 هزار تومان می باشد. ولی اگر برای انجام کار های ثبت از شرکت های خدماتی کمک بگیرید یا تمامی مراحل را به آن ها بسپارید باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی خاص مراحل ثبت شرکت پارسی خبر ثبت شرکت سهامی خاص یک شرکت سهامی خاص انتخاب نام شرکت برای ثبت شرکت قوانین زیادی مدیریت شرکت برای انتخاب تمامی مراحل ثبت یک شرکت مراحل ثبت مورد نیاز مدیر عامل برای شرکت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم) نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم) فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند