Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت خودرو شیب نزولی گرفت، قیمت سکه تحت تاثیر کاهش نرخ دلار کاهش یافت، «سونی» هم خواستار ازسرگیری همکاری با «هوآوی» شد، اعلام تغییرات قیمت تمام شده محصولات دامی تا ۲ هفته دیگر، لاستیک سنگین مورد نیاز تا پایان سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد و قیمت هر کیلو مرغ به ۲۱ هزارتومان رسید را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز منفی بورس تهران

امروز شاخص کل با 23210 واحد کاهش معادل منفی 1.50 درصد به یک میلیون و 522 هزار و 944 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 6086 واحد کاهش معادل منفی 0.49 درصد به 399 هزار و 335 واحد، شاخص کل هم وزن با 1968 واحد کاهش معادل منفی 0.49 درصد به 398 هزار و 698 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 1289 واحد کاهش معادل منفی 0.49 درصد به 261 هزار و 257 واحد، شاخص آزاد شناور با 22663 واحد کاهش معادل منفی 1.11 درصد به دو میلیون و 25 هزار و 544 واحد، شاخص بازار اول با 15437 واحد کاهش معادل منفی 1.39 درصد به یک میلیون و 98 هزار و 518 واحد و شاخص بازار دوم با 53071 واحد کاهش معادل منفی 1.66 درصد به 3 میلیون و 139 هزار و 418 واحد رسید. همچنین در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 532 هزار نوبت معاملاتی، 14 هزار و 72 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 136 هزار و 989 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

پورابراهیمی: بی تدبیری دولت در بورس موج می‌زند، اما دستکاری در بورس نداریم

پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بی تدبیری دولت در بازار سرمایه موج می زند اما شواهد، دستکاری بورس را نشان نمی دهد و موضوعات مربوط به بازگشائی نمادها تصمیم غیرکارشناسی است که قبول نیست. باید در بازار سرمایه مبنا و اساس با رویکرد علمی و تخصصی جلو برود اما در مجموع نگرانی بابت بازار سرمایه ندرایم و تاکید ما به مردم این است کسی با قرض و وام وارد بازار سرمایه نشود.

ریزش قیمت دلار با افزایش عرضه

در پایان معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز به نرخ 26900 تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت 27000 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به نرخ روز قبل، 1450 تومان ارزان‌تر شده است. برپایه این گزارش امروز توسط بازارساز 72 میلیون دلار به صورت اسکناس عرضه شده است. همچنین نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، 1900 تومان کاهش دارد. هر یورو نیز در این صرافی ها، به نرخ 31900 تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت 32000 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، 1400 تومان ارزان‌تر شده است. 

کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کاهش نرخ دلار، درباره امکان کاهش بیشتر این نرخ در روزهای آتی توضیح داد: مجموعه‌ عوامل تاثیرگذار بر عرضه و تقاضای ارز می‌تواند این نرخ را ثابت نگه داشته یا بالا و پایین کند، درواقع باید دید وضعیت ذخایر بانک مرکزی چگونه است اینکه آیا می‌تواند با عرضه  ارز، بازار را متعادل نگه دارد. نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سقوط قیمت ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا آزادسازی بخشی از ارزهای مسدود شده و برگشت ارز صادرات‌کنندگان می‌توان بر این مهم تاثیرگذار است. وی افزود: اگرچه بخشی از مشکلات با تزریق ارز به بازار حل می‌شود اما بخش عمده آن مرتبط به اتخاذ سیاست‌های صحیح است و اگر سیاست‌های درست ازسوی تیم اقتصادی دولت اتخاذ شود حتی درصورت عدم تزریق ارز می‌توان  به اصلاح وضعیت امیدوار شد. /خانه ملت

قیمت خودرو شیب نزولی گرفت

با افت قیمت دلار که از ظهر روز گذشته (شنبه) آغاز شده، قیمت خودروها نیز همگام با آن روند نزولی در پیش گرفته است؛ نائب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران نیز به افرادی که قصد خرید خودرو دارند توصیه کرد دست نگه دارند، زیرا احتمال پایین آمدن قیمت‌ها زیاد است.

بررسی ایرنا از سایت‌های آگهی‌دهنده خودرو حاکی از قیمت ۱۳۳ میلیون تومانی تیبا صندوق‌دار، ۱۹۳ میلیونی سمند ال.ایکس، ۲۲۸ میلیون تومانی پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس،‌ پژو پارس سال ساده ۲۲۰ میلیون تومان و ۲۱۸ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. همچنین در دسته مونتاژی‌ها آگهی‌دهندگان برای هر دستگاه هایمای ایران‌خودرو ۸۷۰ میلیون تومان، جک‌اس۵ کرمان‌موتور ۸۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ سفید رنگ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مطالبه می‌کنند.

قیمت سکه تحت تاثیر کاهش نرخ دلار، کاهش یافت

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩ در بازار آزاد تهران به ١٣ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با قیمت صبح آن ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ١٣ میلیون تومان شد که نسبت به نرخ صبح امروز کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد، نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ٧ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش۱۵۰هزارتومانی به ٤ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با افزایش ۱۰۰هزارتومان به ٢ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ١٩٠٠ دلار و ۲۶ سنت و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ٣٠۳ هزار و ۶۰۹ تومان است.

«سونی» هم خواستار ازسرگیری همکاری با «هوآوی» شد

شرکت های  «سونی» و «کیوکسیا»، تولیدکننده مموری کامپیوتر، به علت خطر مواجه شدن با خسارات قابل توجه در اثر تحریم های گسترده آمریکا علیه هوآوی، خواستار دریافت مجوز از واشنگتن برای ادامه فعالیت تجاری با این غول فناوری چینی شدند. روزنامه نیکی امروز بدون توضیح اینکه چه زمانی درخواست ها ارائه شده است، گزارش داد این دو شرکت هنوز از مقامات آمریکایی مجوزی دریافت نکردند. اگر این دو شرکت نتوانند مجوز لازم را کسب کنند، باید تلاش کنند تا خلا ناشی از خسارت عدم فروش به این تولیدکننده چینی تجهیزات مخابراتی را پر کنند. هوآوی، دومین خریدار بزرگ سنسورهای تصویری سونی برای گوشی های هوشمند پس از اپل است و حدود 20 درصد فروش آن را به خود اختصاص داده است. خسارت ناشی از دست دادن چنین مشتری بزرگی به پی آمدهای پس از شیوع کرونا که به شدت به بخش  سنسورهای تصویری سونی آسیب زده، افزوده خواهد شد. شرکت «کیوکسیا»، دومین شرکت بزرگ سازنده تراشه حافظه (نام پیشین: توشیبا مموری هلدینگز)، ماه گذشته، نسبت به محدودیت های آمریکا برای هدف قرار دادن هوآوی هشدار داده بود که این اقدام می تواند سبب پر شدن بازار چیپ های حافظه و کاهش قیمت ها شود.

اعلام تغییرات قیمت تمام شده محصولات دامی تا ۲ هفته دیگر

مرتضی رضایی در سفر به استان سمنان و در حاشیه نشست با نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولید محصولات دامی این استان در گرمسار، اظهار کرد: تا پایان سال تامین نهاده دام و طیور با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت خواهد گرفت و این نهاده‌ها با قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت تمام شده محصولات دامی تصریح کرد: این محصولات بر اساس آنالیز قیمت تمام شده و سود منطقی که برای تولیدکننده در نظر می‌گیریم، محاسبه می‌شود که این قیمت در حال بررسی است و تغییرات آن تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

لاستیک سنگین مورد نیاز تا پایان سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا پایان امسال، مشکلی در تأمین لاستیک و برخی اقلام ضروری ناوگان عمومی جاده‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی، نداریم.   قیمت هر کیلو مرغ به ۲۱ هزارتومان رسید

بر اساس مشاهدات میدانی مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران با قیمت هر کیلو ۲۱ هزارتومان عرضه می‌شود. البته در برخی مغازه این مقدار اندکی کمتر یا بیشتر است. به گفته برخی از فروشندگان  قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش ۳ تا ۴۰۰۰ تومانی پیدا کرده است و قیمت خرید عمده مرغ  از کشتارگاه حدود ۱۹ هزارتومان شده است. این در حالیست که بر اساس مصوبه تیرماه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم آماده پخت در ستاد تنظیم بازار، ۱۵ هزار تومان تعیین شد  و این اختیار به استانداران داده شد که قیمت محصول را با ۵ درصد کاهش یا افزایش در استان خود نرخ گذاری کنند. /ایسنا

تصمیم جدید برای جاماندگان وام ودیعه مسکن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیروز (شنبه ۱۲ مهر) در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه این وزارت خانه با وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران از اخذ مصوبه جدیدی در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد که بر اساس آن، افرادی که در دوره قبلی ثبت نام وام ودیعه مسکن جا مانده بودند یا مطلع نشده بودند، بتوانند در بازه زمانی ۱۳ مهر تا ۳۰ مهر ثبت نام مجدد کنند.

این تسهیلات به عنوان کمکی برای پوشش بخشی از هزینه ودیعه مسکن مستأجران (پول پیش) از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خرداد ماه امسال در نظر گرفته شد و به تصویب این ستاد رسید. وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای از آغاز نام نویسی وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه ۱۳ مهر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۰ مهر از طریق سامانه tem.mrud.ir خبر داده است.

این وزارت خانه در اطلاعیه دیگری با تأکید بر اینکه تسهیلات فوق الذکر صرفاً به افرادی که مالک واحد مسکونی نباشند، پرداخت می‌شود، اعلام کرد: همانطور که در زمان ثبت نام، دریافت این تسهیلات منوط به دارا بودن شرایط مندرج در ماده ۱ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله «نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد» بوده است، کلیه متقاضیان و افراد تحت تکفل ایشان نیز متعهد هستند که از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۸۴ فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. لذا چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز گردد، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف گردیده و در صورت اخذ آن تسهیلات متعهد به جبران خسارات و استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جرایم مربوطه خواهند بود. گفتنی است پیش از این، مدیران معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از قرمز نشدن فرم ج متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خبر داده بودند؛ بنابراین دریافت این تسهیلات، به منزله سابقه استفاده از تسهیلات مسکن تلقی نشده و دریافت کنندگان این تسهیلات از طرح اقدام ملی مسکن کنار گذاشته نخواهند شد. خاطرنشان می‌شود رقم تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۵۰، ۸ کلانشهر ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است. متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی نیازی به ارائه ضامن نداشته و با چک یا سفته می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند؛ چک برگشتی مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست. مشمولان دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی با یک ضامن و ۵۰ میلیون تومانی با دو ضامن دارای چک صیادی که داشتن چک برگشتی، مانعی بر سر راه دریافت این تسهیلات نیست، می‌توانند این وام را دریافت کنند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس الکساندر نوری بورس دلار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس الکساندر نوری واحد کاهش معادل منفی 1 دریافت این تسهیلات ارز ۴۲۰۰ تومانی وام ودیعه مسکن قیمت تمام شده میلیون تومان محصولات دامی بازار سرمایه یک میلیون تومان رسید هزار تومان قیمت دلار تا پایان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد