Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:24:39 GMT

مردم حاشیه شهر یزد از کمبود امکانات گلایه دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۴۶۱۷

مردم حاشیه شهر یزد از کمبود امکانات گلایه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار در دیدار فرماندار یزد با وی با اشاره به اینکه همه مسئولان باید منافع مردم را در کارهایی که انجام می‌دهند در نظر داشته باشند اظهار داشت: الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد موضوعی است که باید با نگاه دقیق و جامع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید حتماً نظرات مردم مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: در ارتباط با الحاق حمیدیا به شهر یزد، افرادی به دنبال کلان شهر شدن یزد و افزایش اعتبارات بودند در حالی که این اقدام هیچ تأثیری در کلان شهر شدن یزد نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: باید این نگاه را داشته باشیم که اگر روستاهای یزد به شهر یزد الحاق شوند آیا واقعاً زمینه خدمت رسانی به آنها بیشتر می‌شود و شهرداری قرار است خدمات مناسبی به آنها ارائه کند یا مثل برخی از نقاط فعلی شهر یزد از جمله محمودآباد، خیرآباد، منطقه اسکان و دیگر نقاط حاشیه‌ای شهر قرار است مشکلات عدیده ای داشته باشند.

جوکار تاکید کرد: الان این مناطق گلایه‌های بسیاری در ارتباط با عدم رسیدگی مناسب به آنها دارند و عملاً همه می‌بینیم که افزایش حاشیه نشینی در شهر یزد مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه توافقی صورت گرفته که نظرسنجی از مردم منطقه صورت گیرد که آیا اکثریت این روستاها به دنبال الحاق به شهر یزد هستند یا این تنها برنامه مسئولان است.

وی افزود: الان شغل خیلی از مردم این روستاها دامداری است اما زمانی که به شهر الحاق شوند دیگر امکان دامداری در مناطق مسکونی را ندارند و این موضوع برای آنها مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه داد: نباید در ارتباط با الحاق روستاها به شهر عجله کرد گفت: اکرمیه و اکرم آباد الان به صورت کامل بافت شهری به خود گرفتند و باید به صورت دقیق بررسی کرد که اگر واقعاً مشکلی برای مردم این مناطق به وجود نمی‌آید و خودشان هم تمایل به این موضوع دارند، به شهر یزد الحاق شوند.

جوکار ادامه داد: در ارتباط با مابقی روستاها هم باید کار تحقیقاتی و مطالعاتی دقیقی انجام شود چرا که به هیچ عنوان زمان برای آزمون و خطا وجود ندارد و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات مردم بیشتر شود.

سیدمحمود رستگاری فرماندار یزد هم در این دیدار اظهار داشت: در ارتباط با چند روستایی که به شهر یزد متصل هستند، همیشه مباحث تداخل مرزی با شهر یزد وجود دارد و علاوه بر آن بافت عمده آنها هم شهری شده است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای این مناطق درخواست‌هایی نوشتند که با توجه به مشکلات موجود آنها و عدم پاسخگویی امکانات لازم، درخواست الحاق به شهر یزد را دارند.

فرماندار یزد با بیان اینکه این موضوع قطعاً دارای مزایا و معایبی هست گفت: یکی از دغدغه‌های موجود مربوط به اعتبارهایی است که الان در اختیار آنهاست ولی پس از الحاق به شهر ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

رستگاری گفت: در این زمینه در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که در صورت امکان، این روستاها به شهر یزد الحاق شده و یک منطقه اختصاصی برای آنها در شهر یزد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه نکته بسیار مهمی وجود دارد که حتماً منطقه اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شود وگرنه نمی‌توان انتظار داشت که الحاق این روستاها به یکی از مناطق فعلی شهرداری برای آنها مناسب باشد.

فرماندار یزد گفت: در دیدار با آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد و این روستاها هم توضیحات لازم ارائه شد و وی تاکید کرد که الحاق یا عدم الحاق روستاهای مطرح شده به شهر یزد باید زمینه بهبود وضعیت برای مردم و خدمات رسانی به آنها را فراهم کند.

رستگاری با تاکید بر اینکه هیچ گونه عجله‌ای برای انجام این کار بدون کار مطالعاتی دقیق نداریم گفت: قطعاً اگر این اقدام انجام شود و پس از آن متوجه شویم که اشتباه کردیم، بازگرداندن آن خیلی سخت است ولی زمان همیشه برای الحاق آن به شهر وجود دارد.

کد خبر 5040182

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان اربعین 99 کرمانشاه دفاع مقدس اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه شهرکرد فرماندار یزد شهر یزد برای آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی ، سردار مجید شجاع در مراسم الحاق خودرویی به ناوگان ترابری مرزبانی استان اظهار کرد: در راستای عملکرد بهتر در انجام مأموریت‌های سازمانی تعداد ۷ دستگاه لندکروز عملیاتی، ۶ دستگاه هایلوکس، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه لندکروز شیلتر با تجهیزات فاوایی، یک دستگاه سمند و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان ترابری فرماندهی مرزبانی استان واگذار شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: همچنین با انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، تعداد ۲ دستگاه اتوبوس نیز به این ناوگان ملحق و مورد استفاده سازمانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تعداد یک دستگاه مینی بوس بنز و یک دستگاه وانت کاپرا که از چرخه خدمتی خارج شده بود، بازسازی کامل و به چرخه خدمتی برگشت داده شد.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه