Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: آزمایش تشخیص کووید-۱۹ قسمت مهمی در ایمن نگه داشتن افراد و جلوگیری از شیوع کروناویروس است. اما انجام این کار اغلب فرآیند پیچیده ای دارد و هزینه بر است.

اکنون یک آزمایش جدید توسط دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نوید یک آزمایش بسیار ارزان و موثر را می دهد که افراد به طور بالقوه می توانند هر روز آن را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان "فرد هاچینسون"، بیمارستان "بریگام اند ویمنز" و موسسه "راگون"، یک روش تشخیصی مبتنی بر فناوری ویرایش ژن موسوم به "کریسپر"(CRISPR) برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ طراحی کرده اند که "STOPCovid" نام دارد و می تواند در مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت نتیجه را عیان کند.

"عمر ابودایه" از محققان MIT که در زمینه تشخیص بیماری ها کار می کند، گفت: ما به آزمایش سریع نیاز داریم تا افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند و این روند سریع شیوع بیماری را کاهش دهیم.

محققان آزمایش "STOPCovid" را بر روی ۴۰۲ بیمار آزمایش کردند که ۲۰۲ نمونه مثبت بودند و ۲۰۰ مورد منفی شدند و دریافتند که این تست ۹۳ درصد موارد مثبت را که توسط آزمایش PCR برای کووید-۱۹ تعیین شده است، شناسایی کرده است.

علاوه بر این، این آزمایش به سادگی انجام می شود و نیازی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ندارد.

هدف محققان از توسعه این آزمایش این است که به راحتی در مطب پزشکان، داروخانه ها، خانه های سالمندان و مدارس انجام شود.

"جولیا جونگ" از محققان این مطالعه گفت: ما "STOPCovid" را توسعه دادیم تا همه کارها در یک مرحله انجام شود و منظور از یک مرحله این است که این آزمایش به طور بالقوه نیازی به هیچ کارشناس و متخصصی برای انجام ندارد.

این تیم در حال آزمایش "STOPCovid" با نمونه های بزاق برای ساده سازی بیشتر روند کار است.

"فنگ ژانگ"، محقق ارشد این مطالعه می گوید: هدف این است که این آزمایش به راحتی قابل استفاده و حساس باشد تا بتوانیم به سرعت و در کمترین زمان ممکن تشخیص دهیم که آیا کسی ناقل و حامل کروناویروس است یا نه.

کد خبر 554623 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، پزشکان و مسئولین کادر سلامت بارها ازعوارض خطرناک استعمال سیگار و قلیان می‌گویند؛ اما متاسفانه شاهد کاهش سن مصرف سیگار و قلیان در میان جوانان و نوجوانان هستیم. علاوه بر آن امروزه مصرف سیگار و قلیان در میان بانوان افزایش چشم‌گیری داشته است به طوری که حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره افزایش شدید تمایل جوانان به مصرف قلیان می‌گوید: این روز‌ها شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان سیگاری و قلیانی در کشور هستیم و به طور کلی ۱۴ درصد مردم ایران درگیر مصرف مستمر دخانیات هستند. همچنین روند مصرف دخانیات در بانوان کشور رو به رشد است و نسبت به مصرف آقایان، شتاب بیشتری گرفته است. سن شروع مصرف دخانیات نیز پایین آمده و تعداد بیشتری از دانش‌آموزان کشور نسبت به گذشته درگیر مصرف سیگار یا قلیان شده‌اند.

محمدرضا مسجدی؛ دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نیز گفته است که استعمال سیگار در میان خانم‌ها روند رشدی بالای ۷۰ درصد داشته است. حتی برای دختران ۱۲ تا ۱۵ سال تا ۱۳۳ درصد افزایش داشته که این ارقام تکان دهنده است.

عوارض مصرف دخانیات

از عوارض مصرف دخانیات می‌توان به سرطان، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، تضعیف سیستم ایمنی بدن، بیماری‌های دهان و دندان، مشکلات ناباروری، پوکی استخوان، مشکلات بینایی و شنوایی اشاره کرد. با این وجود سیگار و قلیان محبوبیت خاصی در میان مردم دارد.

اخیرا خبر‌های زیادی در رابطه با «قلیان اکسیژن» منتشر شده که در اصل طرحی مطالعاتی با هدف کم کردن عوارض مصرف قلیان از سوی وزارت بهداشت بوده که در صورت تایید و نهایی شدن جایگزین مناسب برای قلیان دخانی است و همین موضوع مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

قلیان اکسیژن تایید نهایی نشده است

غلامرضا حیدری، مجری طرح مطالعاتی بررسی «قلیان اکسیژن» در مصاحبه‌ای اظهار کرد: این دستگاه هنوز تایید نهایی را نگرفته و نتایج مطالعات، ملاک تصمیم‌گیری درباره آن خواهد بود.

از سوی دیگرایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، درباره طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن می‌گوید: قلیان‌ها محل رشد میکروب و قارچ‌ها هستند و هر پک سبب می‌شود مقدار زیادی قارچ و میکروب به قفسه صدری وارد شود. هر ترکیبی از مواد شیمیایی که از طریق سیگار، قلیان و حتی هوای آلوده وارد بدن می‌شود، ممکن است در آینده موجب سرطان یا سایر بیماری‌ها شود. معتقدم، وزارت بهداشت نباید به موضوع طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن ورود داشته باشد.

وی گفت: عوارض استفاده از قلیان اکسیژن هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که عوارض ناشی از استعمال این قلیان طی یک ماه یا حتی چند سال آینده بروز کند. با توجه به اینکه عوارض استفاده از این قلیان نامشخص است اجرای این طرح مطالعاتی در ۱۰ استان یک کار اشتباه است.

در همین خصوص علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با آسیب‌ها و فواید قلیان اکسیژن، اظهار کرد: به صورت کلی مواد دخانی مضر هستند و اکنون برای نتیجه‌گیری در رابطه با مضر بودن یا نبودن قلیان اکسیژن بسیار زود است؛ زیرا این طرح در مرحله آزمایش بوده و محققان درحال بررسی هستند بنابراین برای نظر قطعی باید تحقیقات به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است