Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:09:38 GMT

تاریخ شفاهی رزمندگان ثبت شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۴۷۶۶

تاریخ شفاهی رزمندگان ثبت شود

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان بر لزوم و ضرورت ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان تأکید کرد و گفت: اگر خاطرات همسران شهدا ثبت شود، برای مخاطبان بسیاری از مشکلات این خانواده‌های معظم تبیین می‌شود.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با خانواده شهید رجبعلی مشهودی که امروز ۱۳ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از برگزاری کنگره‌های شهدا یک توصیه‌ای به متولیان برگزاری کنگره‌ها داشته و فرموده‌اند: این کاری که در بحث کنگره انجام می‌دهید خیلی عالی است؛ ولی یک سؤال را از مادران و همسران شهدا بپرسید که چگونه راضی شدند همسر یا فرزند خویش را راهی جبهه کنند با علم  و آگاهی بر این‌که ممکن است این فرزند یا همسر شهید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهادت را مکتبی برای رشد، تربیت و بالندگی انسان‌ دانست و با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت، بندگی مخلصانه خدا را به ما می‌آموزد، بر لزوم و ضرورت ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان تاکید و تصریح کرد: اگر خاطرات همسران شهدا  ثبت شود و از آن‌ها پرسیده شود که در فراق همسر خویش چگونه با تحمل همه سختی‌ها و مشکلات، فرزندان شایسته‌ای تحویل جامعه داده‌اند، برای مخاطبین بسیاری از درد دل‌ها و مشکلات این خانواده‌های معظم و تبیین می‌شود.

مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که بسیاری از فرزندان شهدا در سنین پایین بوده‌اند که پدرشان به شهادت رسیده است، خاطرنشان کرد:  بعضی از فرزندان با وجودی که از نعمت پدر و مادر برخوردار هستند، آن‌گونه که شایسته است، تربیت صحیحی ندارند؛ ولی بسیاری از همسران شهدا با تلاش وجدیت در امر تربیت، فرزندانی موفق تحویل جامعه داده‌اند.

رشیدی با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب که خانواده‌های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان را ادامه جنگ می‌دانند، اضافه کرد: تحمل داستان اول که شهادت بوده آسان‌تر است؛ ولی داستان دوم که تربیت و پرورش فرزندان با وجود سختی‌ها و مشکلات است، گزنده‌تر است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاريخ رزمندگان استانی فرهنگی و هنری چهل سالگی دفاع مقدس همسران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه آئین تجلیل و تکریم خانواده معزز ۲۰ شهید روحانی و طلبه دشت ورامین همزمان با مراسم شهادت امام صادق (ع) در مصلی صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد.️

گفتنی است که با برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت امام صادق (ع) و با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حجت الاسلام محمودی امام جمعه ورامین، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده ستاد شرق تهران، مهندس زاهدی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مردم شهید پرور ورامین از خانواده معزز ۲۰ شهید روحانی و طلبه شهرستان تجلیل و تقدیر صورت گرفت️.

لازم به ذکر است شهرستان ورامین ۷۵۸ شهید انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کد خبر 6096536

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است