Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت خوب کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ زینب رحیمی و حسن حسینی ــ‌ دالانکوه در معرض خطر است. برداشت سنگ از این کوه، محیط زیست و میراث فرهنگی این منطقه رادر معرض تخریب قرار داده است.
دالانکوه، کوه‌هایی است پیوسته با جذابیت بصری بالا در نزدیکی شهر داران در غرب اصفهان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدن‌داران برای برداشت سنگ از این کوه از مواد منفجره استفاده می‌کنند که علاوه بر تخریب کوه، از بین بردن ارزش میراثی این کوه، حیات وحش منطقه را هم از زیستگاه‌شان فراری می‌دهد.
دالانکوه از سال ۸۸ به عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شده است. به گفته اداره محیط زیست اصفهان معدن‌داران از یک سال قبل یعنی سال ۸۷، برای فعالیت معدنی در این منطقه مجوز گرفته‌اند یعنی همان موقع که اینجا منطقه شکارممنوع بوده است.
در این منطقه چند معدن فعال هستند که مالک آنها یا شهرداری است یا بخش خصوصی. این معادن برای برداشت سنگ دست به انفجار کوه می‌زنند که علاوه بر ناامن کردن منطقه برای حیات وحش، باعث نارضایتی اهالی داران و روستاهای اطراف شده است.
سازمان محیط زیست تاکنون موضع جدی درباره فعالیت معادن در منطقه حفاظت‌شده دالانکوه نگرفته است اما اداره محیط زیست اصفهان نامه‌ای به اداره صنعت و معدن اصفهان نوشته و خواستار توقف انفجار در دالانکوه شده است. همچنین محیط زیست به دنبال این است که این موضوع در کارگروه معدن استان اصفهان مطرح کند هر چند که امید چندانی به این کارگروه نیست.

لینک کوتاه: asriran.com/00394P

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دالانکوه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید