Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار بوشهر با تاکید بر مهارت‌افزایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق گفت: بر این استان اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دریایی و آبزی‌پروری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در عسلویه با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اظهار داشت: این استان در عرصه تولید، صادرات و اشتغال از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که بر اساس این قابلیت‌‌ها توانمندسازی نیروها مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دست‌آوردهای مهم کشور در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: پارس جنوبی و نیروگاه اتمی از دستاودهای مهم ایران اسلامی در استان بوشهر است که همه ملت ایران به آن افتخار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مهم گازرسانی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های گازرسانی افزون بر99 درصد از خانوار شهری و 97 درصد خانوار روستایی استان بوشهر تحت پوشش قرار گرفتند.

زرین‌فر محرومیت‌زدایی را یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: هر چند در این حوزه هنوز نیاز به کار و فعالیت است ولی طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجراء و افتتاح شده است.

بوشهر| معاون وزیر تعاون: عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی می‌شود سهم تولید گاز ایران در مجتمع پارس‌جنوبی به 82درصد افزایش می‌یابد / ‌آمادگی برای تامین ‌گاز در فصل سرما دپارتمان تخصصی گاز، نفت و پتروشیمی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

وی،اجرای طرح‌های مختلف در صنایع پارس جنوبی و پالایشگاه‌های گازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای این طرح‌ها اثرات قابل توجهی در بخش‌های مختلف تولیدی، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت مناطق در پی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهارت آموزی افزود: بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف طرح‌های مهارت آموزی تدوین شده که در شهرستان دیر آموزش صنایع دریایی و آبزی‌پروری مورد توجه است که تجهیز مراکز آموزشی و مهارت آموزی باید در اولویت قرار بگیرد.

زرین‌فر با تاکید بر نقش مهم طرح‌های مهارت‌افزایی در حل مشکل بیکاری تصریح کرد: تنها راه حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری جوانان مهارت آموزی است که این مهم در استان بوشهر به جد در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر مهارت‌افزایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق گفت: بر این استان اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دریایی و آبزی‌پروری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است.

معاون استاندار بوشهر از ایجاد مرکز تربیت مربی‌کشور در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: قبلا یک مرکز آموزش تربیت مربی در کرج بود که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دومین مرکز تربیت مربی در کشور در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی، با بیان اینکه مرکز مهارت آموزی منطقه پارس جنوبی نقش مهمی در توانمندسازی نیروها و مهارت‌افزایی و جذب نیروهای بومی دارد تاکید کرد: لازم است مرکز مهارتی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از جمله کنگان و عسلویه براساس ظرفیت‌های این مناطق ایجاد شود تا زمینه جذب آنها بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر استاندار بوشهر اساس ظرفیت استان بوشهر مهارت افزایی اشتغال زایی مهارت آموزی پارس جنوبی بر اساس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی