Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری۱۴ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۷ هزار و ۸۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

وی از افزایش یک هزار تومانی قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته خبر داد و افزود: در هفته اخیر قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت کمبود عرضه ناشی از مشکل تامین دان را علت اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: علی رغم جوجه ریزی مناسب، اما وزن مرغ به سبب کمبود دان مناسب نیست که در نهایت کمبود عرضه منجر به التهاب قیمت مرغ در بازار شده است، در حالیکه با تامین دان، وضعیت عرضه و تقاضا به حالت عادی باز می‌گردد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزایش هزینه‌های تولید نظیر نوسان نرخ کنجاله سویا را از دیگر عوامل گرانی قیمت مرغ در بازار دانست و افزود: با استمرار روند افزایش نرخ کنجاله سویا، قیمت مرغ باز هم بالا می‌رود.

وی از افزایش ۱۰ درصدی نرخ دولتی ذرت و کنجاله سویا خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شوند.

به گفته وی، با استمرار روند افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغدار چاره‌ای جز تعطیلی تولید یا افزایش قیمت مرغ به عنوان محصول نهایی ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پشتیبانی امور دام تنها تا سن ۴۲ روزگی نهاده در اختیار مرغدار قرار می‌دهد، گفت: دولت به طور متوسط ۵۰ درصد دان مورد نیاز را تا سن ۴۲ روزگی در اختیار مرغدار قرار می‌دهد و چنانچه تا ۵۰ روز نگه داری شود، مجبور به تامین‌نهاده از بازار آزاد است.

حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدود ۴ هزار تومان متضرر هستند.

وی از اصلاح قیمت مرغ خبر داد و گفت:  اگر قیمت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار اصلاح نشود، جو ناامیدی در بین مرغداران ایجاد می‌شود که این امر صنعت طیور را به چالش می‌کشاند.

این مقام مسئول از بهبود قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: اگرچه قیمت مرغ نسبت به ابتدای ماه تاحدودی افزایش یافته، اما هنوز به نرخ واقعی خود نرسیده است که افزایش قیمت جوجه بر نرخ نهایی مرغ تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ نهاده دامی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت افزایش قیمت کنجاله سویا کیلو مرغ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو

به گزارش خبرآنلاین، طبق اطلاعاتی که روزنامه «دنیای اقتصاد» کسب کرده، فضای کلی حاکم بر بازار خودرو نسبتا آرام است و به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر با آرامش نسبی در بازار ارز در ارتباط است.

نه اینکه افت‌وخیز قیمتی خاصی در بازار رخ ندهد، اما اگر هم قیمتی بالا رفته یا پایین آمده، بسیار جزئی بوده و فعلا دیگر خبری از توفان قیمتی چند هفته پیش نیست. با توجه به اتفاقات رخ‌داده در فروردین، بازار خودرو نخستین ماه سال را با جهش قیمت پشت سر گذاشت.

روند صعودی قیمت ارز از یک سو و تحولات منطقه‌ای به‌خصوص حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و پاسخ موشکی و پهپادی ایران، از سوی دیگر، منحنی قیمت خودرو را تحریک کرد تا رکوردهای قیمتی جدیدی ثبت شود.

در واقع آنچه سبب افزایش قیمت خودرو در بازار طی فروردین امسال شد، رشد انتظارات تورمی و افزایش قیمت ارز بود و حالا که این دو عامل نسبتا فروکش کرده‌اند، منحنی قیمت در بازار خودرو نیز سر به زیر شده است.

البته افزایش قیمت‌های جزئی در بازار رخ داده که هرگز قابل مقایسه با توفان قیمتی فروردین نیست. به عنوان مثال، خودرویی مانند پژو ۲۰۷ ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ تنها چیزی حدود پنج‌میلیون تومان رشد قیمت در چند روز گذشته داشته است. یا مثلا قیمت پژوپارس سال سفارشی در عدد ۷۰۰میلیون تومان ثابت مانده است. در بین خودروهای مونتاژی مدل جک S۳ اتومات ۱۴۰۳ رشد قیمتی تنها پنج‌میلیون تومانی طی چند روز گذشته داشته است. یا مثلا ریسپکت پرایم تیپ ۲ تقریبا بدون تغییر قیمت خاصی این هفته را به پایان رسانده است. به نظر می رسد تا وقتی قیمت ارز و انتظارات تورمی جهش دیگری را تجربه نکنند، بازار خودرو آرامش نسبی‌اش را حفظ خواهد کرد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901969

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد