Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم مجدمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «سنقر سفید» و «سارگپه» که توسط شکارچیان برای زنده گیری و با اهداف شکار پرندگان زینتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط مأموران یگان حفاظت زیست شادگان و آبادان، پس از اطمینان از صحت سلامت، آنها را در یکی از زیستگاه‌های شهرستان رها سازی شد.

وی افزود: سنقر سفید با نام علمی circus macrourus پرنده‌ای از تیره قوشیان و از جنس سنقرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان ادامه داد: این پرنده ۴۰ تا ۴۸ سانتیمتر طول دارد و حالت پرواز و وضعیت بدنش شبیه سنقر گندم‌زار است.

وی اضافه کرد: این پرنده به رنگ خاکستری کم‌رنگ بدون دمگاه سفید، زیرتنه سفید مایل به خاکستر یاس و انتهای شاه‌پرهای بال‌ها سیاه است و همانند مثلث کوچکی در انتهای بال‌ها دیده می‌شود.

مجدمی تصریح کرد: پرنده ماده به واسطه طول سفید پس گردن از ماده سنقر گندم‌زار متمایز می‌شود، رنگ پر و بال ماده، قهوه‌ای است که در سطح پشتی تیره‌تر دیده می‌شود و نیز دمگاه سفید که روی دم نوارهای عرضی سیاه‌رنگی وجود دارد همچنین زیرتنه قهوه‌ای کم‌رنگ است.

وی یادآور شد: پرنده نر به واسطه رنگ روشن‌تر، پرهای سفیدتر ران‌ها و نداشتن رگه، شناخته می‌شود. جوجه‌ها و پرنده نابالغ از جوجه‌ها و نابالغ سنقر خاکستری به سختی تشخیص داده می‌شود. پرنده نابالغ شبیه بالغ سنقر گندم‌زار است.

وی افزود: سارگَپه سیاه بر روی سطح پشتی، کمر و بال و خال‌های متراکم‌تر بر روی سطح شکمی و سینه‌هایش است.سارگپه از راسته شاهین سانان است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت ایفا می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان در خاتمه گفت: سارگپه قلمرو طلب و اغلب تک همسر است و این ویژگی در پرنده‌های شکاری ایران کم پیش می‌آید.

کد خبر 5040245

منبع: مهر

کلیدواژه: شادگان محیط زیست خوزستان پرندگان شکاری تالاب شادگان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس اربعین 99 گرگان کرمانشاه دفاع مقدس اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افقانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملا تفکیک و جدا شود.

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد