Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:30:37 GMT

جزییات پویش راه حسین، راه بهشت در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۵۷۱۲

جزییات پویش راه حسین، راه بهشت در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،
حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع پویش «راه حسین، راه بهشت است» اظهار کرد: امروز شیوع کرونا ما را از خیلی چیزها محروم کرده از جمله اینکه امروز برخلاف سال‌های گذشته که مردم با سر و جان در راه اربعین برای لبیک گفتن به امام حسین(ع) از همه ملل در این مسیر قدم می‌گذاشتند، از این حرکت محروم شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از مدتی پیش که موضوع منتفی شدن امکان زیارت اربعین مطرح شد، حوزه علمیه استان و کمیته امداد طی تفاهمی، پویشی طراحی کردند که در قالب آن بتوان دو کار را انجام داد. 

مدیر حوزه‌های علمیه خورستان گفت: اقدام اول مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه کمک‌های مؤمنانه به محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا است.

وی ادامه داد: نحوه شرکت اینگونه است که با یک کد دستوری بتوانیم کمک‌های مجموعه افرادی که می‌خواهند به زیارت اربعین بروند و نمی‌توانند، جمع‌آوری کنیم و به عنوان یک خدمت ارزشمند به دست نیازمندان برسانیم.

بهرام‌پور بیان کرد: برای این کار کمیته امداد با مجموعه‌ای از محرومین استان در ارتباط است و مجموعه مساجد ما نیز در یک بستر گسترده در شهر و روستا توانسته‌اند محرومان مناطق خود را شناسایی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه در موضوع سیل و کرونا توانسته شبکه بزرگی را برای ارتباط با محرومین ایجاد کند، با کمک روحانیون طرح هجرت و کمیته امداد، جامعه گسترده‌ای از نیازمندان را شناسایی کرده‌ است و در این پویش آن‌ها را مورد حمایت و توجه توانمندان قرار می‌دهد و کمک‌ها را به دستشان می‌رساند.

وی بیان کرد: اقدام دوم این است که به جبران لبیک ملت ما به مقام معظم رهبری و اطاعت از دستورات ستاد کرونا در خالی کردن مسیر اربعین، طرحی در نظر گرفته شده است تا مردم از زیارت نیابتی اربعین بهره‌مند شوند بدین شکل که جمعی از طلاب ما که در حوزه علمیه نجف اشرف تحت اشراف آیت‌الله جزایری مشغول به تحصیل هستند متعهد شدند به نیابت از تمام کسانی که در این پویش مشارکت می‌کنند، زیارت اربعین را انجام دهند.

بهرام‌پور با اشاره به این موضوع که مرکز نیکوکاری بهشت که زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و وابسته به مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان است، این پویش را اجرا می‌کند، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ مسجد در این پویش مشارکت می‌کنند و مساجد دیگر هم می‌توانند برای مشارکت در این پویش با شماره ۰۹۱۲۸۶۸۶۹۹۰ تماس حاصل کنند. عموم مردم و شهروندان محترم نیز می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کد دستوری #۱۴۷۸۰*۶۶۵۵* و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۸۰۳۱۶ ارسال کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان عنوان کرد: مرکز نیکوکاری راه بهشت از عید غدیر فعالیت خود را شروع کرد و در دو پویش عید غدیر و قربان قریب به ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند سطح استان توزیع کرده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین استان خوزستان حوزه های علمیه خوزستان مدیر حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، راضیه سلطان عباسی افزود: داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس؛ خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!