Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از لایروبی و رسوب شکنی قنات ها خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی 9 رشته قنات و حوضچه شمال شرق تهران رسوب گیری شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، حمیدرضا فرخی با اعلام این خبر گفت: در آستانه بارش های پاییزی و همزمان با اجرای طرح نگهداشت شهر، حدود یک هزار و 266 متر طول از قنوات لایروبی، 348 مترمکعب رسوب شکنی، 186 مترمکعب نوکنی و بغل تراشی داخل کوره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخی خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات حدود 27 مترمکعب کول گذاری در داخل قنات ها، 56 مترمکعب ریزش برداری و 37 متر مکعب حفر میله قنات به پایان رسید.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 4 به دیگر اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت: در ادامه این اقدامات در جهت رفع آب ماندگی در معابری که دارای شیب نا مناسب می باشند و یا در آنها امکان هدایت آبهای سطحی نیست، رصد روزانه چاه های جذبی در اولویت قرار دارد.
او خاطرنشان کرد: در این عملیات روزانه حدود 39 هزار متر طول از انهار روبسته و 50 هزار متر طول از کانال ها و مسیل ها در محلات بیست گانه منطقه به طور مستمر و برنامه ریزی شده لایروبی و پاکسازی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کشفی مدیر شهرداری منطقه چهار ضمن تشکر از صبوری مردم در راستای آبگرفتگی کوتاه مدت برخی معابر و مشکلات مربوط به فروچاله‌های ناشی از ریزش برخی چاه‌های جذبی، گفت: تمام همکاران در واحد خدمات شهری و عمران منطقه چهار تمام تلاش خود را در جهت مدیریت و هدایت روان آب‌های ناشی از بارش شدید باران به کار گرفتند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را رفع کنند.    وی افزود: بر اثر بارش پیاپی باران، برخی از چاه‌های فاضلاب، چاه‌های جذبی عمومی و دیوار‌های فرسوده در محلات خیرآباد، عیش آباد و بلوار آزادگان فرو ریخت و یا سبب ایجاد فروچاله شده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع خطر و ایمن سازی شد.    مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: شهروندان در صورت ریزش چاه‌های جذبی یا فروچاله‌های ناشی از بارش باران، با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

دیگر خبرها

  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم