Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@19:57:52 GMT

شاسی بلند Lynk & Co ۰۱ در اروپا راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۶۹۰۸

شاسی بلند Lynk & Co ۰۱ در اروپا راه اندازی می‌شود

به گزارش اکوفارس، Lynk & Co مارک جدیدی است که توسط جیلی، غول چینی که ولوو و لوتوس را نیز در اختیار دارد، ایجاد شده است. دو سال و نیم پس از افشای شاسی بلند ( 01 ) به عنوان اولین مدل خود، سرانجام Lynk & Co جزئیاتی را نشان داد که چگونه با شروع خرید و ورود به انگلیس در سال ۲۰۲۱، هم با خرید‌های سنتی و هم با استفاده از خدمات اشتراک انعطاف پذیر در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، ۰۱ با توجه به اینکه پلتفرم مشترک معماری فشرده مدولار (CMA) آن‌ها توسط یک تیم بین المللی در گوتنبرگ سوئد طراحی شده است، در همان خط تولید XC۴۰ عالی ساخته می‌شود.

آلن ویسر، معاون ارشد Lynk & Co گفت: "ما در اروپا تولید این خودرو را آغاز خواهیم کرد و در ابتدا بر مشتقات الکتریکی فقط جدید هیبریدی از مجموعه جدید اتومبیل خود تمرکز خواهیم کرد. وسایل نقلیه ما از پلت فرم ابتکاری ولوو مشترک هستند، بنابراین کاملاً منطقی است که ما تولید اروپا را برای Lynk & Co در کنار مارکی با اعتبار مطلق و شناخت جهانی در زمینه ایمنی، کیفیت، طراحی و جذابیت بین المللی آغاز کنیم. "

پس از کمی تأخیر از برنامه‌های اولیه برای شروع فروش قبل از پایان ۲۰۱۸، مشتریان قاره اروپا می‌توانند قبل از پایان سال ۲۰۲۰ به Lynk & Co ۰۱ دسترسی پیدا کنند.

از لحاظ فنی 01 بسیار شبیه به شاسی بلند خوب ولوو XC۴۰ است. این پلتفرم XC۴۰’s CMA، پیشرانه‌های هیبریدی و بسیاری از سیستم‌های ایمنی پیشرفته خود را به اشتراک می‌گذارد. اگرچه این شرکت متعلق به چین است، اما اتومبیل‌های Lynk & Co در زادگاه ولوو، گوتنبرگ، طراحی و مهندسی شده اند. بسیاری از مدیران ارشد سابق ولوو هستند و بسیاری از فناوری‌ها - از جمله بستر جدید CMA - با ولوو مشترک است. 

در یک زمینه اصلی فنی، اتصال، Lynk & Co ادعا‌های جسورانه‌ای برای رهبری دارد. آلن ویسر، معاون ارشد Lynk & Co (و رئیس سابق بازاریابی ولوو)، می‌گوید: "همانطور که ولوو از نظر ایمنی از رهبری برخوردار است، ما از طریق اتصال نیز از رهبری می‌خواهیم. "

همه اتومبیل‌ها دارای صفحه نمایش لمسی مرکزی و telematics با قابلیت تنظیم ۱۰.۱ اینچ بزرگ هستند که همیشه به اینترنت متصل هستند. یک برنامه اختصاصی به مالک این امکان را می‌دهد تا بسیاری از ویژگی‌های خودرو را از راه دور کنترل کند، در حالی که اعلان‌های دریافت سرویس 01 نیز از طریق بلوتوث به اشتراک گذاشته می‌شوند. حتی یک دوربین رسانه اجتماعی در آن وجود دارد تا بتواند از طریق تلگنیک TikTok مسافران را ضبط کند.

دکمه «اشتراک ماشین من» در صفحه لمسی به رانندگان دیگر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کلید دیجیتال وسیله نقلیه خود را اجاره کنند. ممکن است بسیاری از خریداران اتومبیل سنتی ایده اشتراک خودروی خود را دوست نداشته باشند، اما این در حال تغییر است. مشتری امروز می‌خواهد تحرک داشته باشد، نه لزوماً صاحب اتومبیل باشد.

همکاری جدید با مایکروسافت و غول چینی علی بابا یک زیرساخت دیجیتالی بزرگ ایجاد کرده است، از جمله پیکربندی، خرید، تحویل و دسترسی به همه خدمات مشتری؛ یک معامله جداگانه با اریکسون ابر اتصال اتومبیل را ایجاد کرده است که می‌تواند شخصی سازی شود. همانطور که توسعه دهندگان شخص ثالث برنامه‌های بیشتری را مهندسی می‌کنند، بنابراین دامنه توانایی‌های دیجیتال خودرو نیز گسترش می‌یابد.

 تمام اتومبیل‌های Lynk & Co مستقیماً روی خط یا در باشگاه‌های تحت مالکیت Lynk & Co به فروش می‌رسند که به تدریج در شهر‌های بزرگ اروپا ظاهر می‌شوند. قیمت‌ها ثابت و شفاف است. خودرو‌ها پس از خرید به مشتریان تحویل داده می‌شوند و برای سرویس دهی جمع می‌شوند. اگرچه خودروسازان سال هاست که در مورد این مدل خرده فروشی صحبت می‌کنند، اما هیچ سازنده اصلی آن را عملی نمی‌کند - بخشی از آن به دلیل فشار خرده فروشان مستقل قوی است.

Lynk & Co ۰۱ یک شاسی بلند کاملاً سبک و اندازه آن دقیقاً بالاتر از آئودی Q۳ است، دارای چراغ‌های نصب شده به سبک تیغه‌ای بالا، جلو پنجره مشبک افقی که توسط چراغ‌های جلو محرمانه ساخته شده و ظاهری تیز و لبه دار دارد. پیتر هوربری انگلیسی، رئیس طراحی جیلی و رئیس طراحی سابق هر دو ولوو و فورد در آمریکای شمالی، بر سبک طراحی نظارت می‌کرد. وی گفت که این یک چالش خارق العاده و هیجان انگیز است، طراحی یک ماشین جدید از یک مارک جدید به شمار می آید.

چه نوع پیشرانه‌ای ارائه خواهد شد؟

موتور‌ها با هر دو نوع شارژ خودکار و پلاگین موجود، ترکیبی هستند. انتظار دیزلی نداشته باشید، اما احتمالاً نسخه کاملاً برقی در زمان مناسب ارائه می‌شود. همچنین یک گزینه دو یا چهار چرخ محرک وجود دارد.

به طرز جالب توجهی، یکی از اهداف Lynk & Co ترغیب چینی‌ها به خرید اتومبیل‌های چینی بیشتر است. در حال حاضر بسیاری از پلاک‌های فروش عمده در چین غربی، ژاپنی یا کره‌ای هستند. جیلی می‌خواهد چینی‌ها به یک برند چینی طمع کنند - حتی اگر در غرب توسعه یافته باشد.

* باشگاه خبرنگاران