Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:53:59 GMT

بیش از ۱۹ هزار تن بذر گندم و جو در لرستان فرآوری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۷۱۰۲

بیش از ۱۹ هزار تن بذر گندم و جو در لرستان فرآوری شد

 به گزارش ایرنا اسفندیار حسنی مقدم روز یکشنبه در جلسه کمیته فنی بذر افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم، پنج هزار تن گندم آبی، ۸۵۰ تن بذر جو دیم و یکهزار و ۴۰۰ تن جو آبی در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اولویت فروش بذر تولید شده سال قبل اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده خرید ۲۷ هزار تن بذر گندم و بیش از چهار هزار تن بذر جو پیش بینی شده بود که تاکنون حدود ٧٠ درصد از این میزان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در تامین بذر مناطق گرم و ارقام آبی مشکلی وجود ندارد اما برای تامین ارقام دیم مناطق سردسیر احتمال کمبودهایی وجود دارد بنابراین معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت، همکاران بخش بذر و مدیران عامل شرکت های خرید بذر برای خرید مازاد سایر استان ها و جبران این کمبود آمادگی داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت های خریدار بذر ادامه داد:  هیچ شرکتی نباید بدون تاییدیه موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال هسته بذری را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

حسنی مقدم گفت:‌ در صورت عدم رعایت این موارد با نظر کمیته فنی بذر، مجوز شرکت های متخلف ابطال می شود.

کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در سطح ۳۷۳ هزار هکتار زمین زراعی استان آغاز شده است.

بر اساس سطح ابلاغی از طرف وزارت جهادکشاورزی، سهمیه امسال استان پنج هزار هکتار کلزا، ۴۷ هزار هکتار گندم آبی، ۱۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۱۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار هکتار جو آبی است.

سطح زیر کشت کلزا پارسال هشت هزار هکتار بود که امسال کاهش یافته و با توجه به قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی و زمان طلایی کشت پاییزه، کاشت کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این محصول در استان پیش بینی می شود.

پیش بینی میزان برداشت کلزا از سطح پنج هزار هکتار ۱۰ هزار تن، گندم آبی و دیم ۴۸۰ هزار و جو آبی ودیم نیز ۱۵۰ هزار هکتار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی لرستان نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی لرستان نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی لرستان نهال و بذر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش