Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به احتمال افزایش مسافرت ها در پایان هفته جاری گفت که برپایی کمپ های موقت و استقرار مسافران در پارک ها و بوستان ها ممنوع است و باید نظارت های لازم در این خصوص انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به گزارش‌های آماری ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا از وضعیت شیوع ویروس در استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: متاسفانه توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور کاهش یافته که این امر در استان گیلان هم مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار تأکید چند باره بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس یک مطالبه عمومی؛ برای تضمین مراعات همگانی جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف وکسب و کارهای خصوصی و فضاهای عمومی و همچنین دستگاه های ناظر و جریمه کننده، مشخص و در مورد کسب و کارها در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی تذکر و پلمپ واحد صنفی در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان بر لزوم انجام اقداماتی جدی تر در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش موثر رسانه ها بویژه فضای مجازی، لازم است همچنان تولید محتواهای آگاهی بخش و نیز ارائه آموزش های اثربخش در زمینه مقابله با کرونا در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: افزون بر هفت ماه است که کشورمان درگیر کروناست و در جلسات، نشست و گفتارهای مختلف از کادر درمان و تلاش های آنان قدردانی کرده ایم اما معتقدم تشکر عملی از مدافعان سلامت؛ با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی تجلی می یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن را پیشگیری آن هم با مشارکت همه افراد جامعه دانست و افزود: تاکید می کنم که شکست کرونا نیازمند عزم ملی با احساس مسئولیت اجتماعی همگانی است و لازم است در جهت تحقق این دستاورد ارزشمند، عموم جامعه خود را مسئول بدانند.

دکتر زارع بر تشدید نظارت ها در این بخش و نیز اطلاع رسانی از نحوه و نوع برخوردهای قانونی تاکید و بیان کرد: از فردا گروه های نظارت بر اصناف، اداره ها و نهادها فعالیت خود را تشدید کرده و با متخلفان برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مرزهای کشور بسته است و رفت‌وآمدی برای راهپیمایی در عراق وجود ندارد ضمن آنکه در شهرها نیز هیچ راهپیمایی نمادین به‌مناسبت اربعین نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: طبق بیان صریح رهبر معظم انقلاب؛ با رعایت کامل اصول بهداشتی، مردم عزاداری اربعین را در منازل خود انجام دهند و با استفاده از فضای مجازی، در جهت بسط و گسترش پیام عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) اهتمام ورزند.

استاندار گیلان به صدا و سیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی تأکید کرد نسبت تولید و پخش محتوا متناسب با آیین های اربعین حسینی اقدام کنند.

وی همچنین بر ممنوعیت برپایی کمپ های موقت و استقرار مسافران در پارک ها و بوستان های استان و توجه فرمانداران و شهرداران به این مهم تاکید کرد و افزود: علاوه بر این؛ لازم است فرمانداران شهرستان ها نسبت به شناسایی و معرفی مکان هایی مناسب برای برپایی ایستگاه سلامت اقدام کنند.

در این جلسه رئیسان کارگروه های مختلف ستاد استانی مدیریت کرونا، گزارش هایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان ستاد استانی مدیریت کرونا دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس

آمار جمعیت گیلان بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر است که در ایام تعطیلات با میزبانی از مسافران این رقم افزایش پیدا می‌کند و اگر هر نفر در ایام سفرش یک کیلوگرم هم زباله تولید کند به آمار تولید زباله استان اضافه شده و به مشکلات آنان می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید اسحاق موسوی؛ یکی از مسائلی که ریشه در عدم مدیریت در دهه‌های قبلی دارد و مدتی زیادی است که به یکی از بحران‌های استان‌های کشور مخصوصا استان‌های شمالی تبدیل شده و در شرایط فعلی این زخم سر باز کرده است بحث پسماند و زباله است؛ در این گزارش قصد داریم بیشتر زوایای مختلف این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم و با ارائه چند راهکار ساده نقشی در حل شدن این مسئله داشته باشیم.

از سال ۱۳۹۰ مسئله زباله و پسماند در سر زبان‌ها افتاد و اگر در گذشته مورد توجه جدی مسئولان قرار می‌گرفت شاید به بحران تبدیل نمی‌شد؛ وقتی از گیلان صحبت می‌کنیم مناطق سرسبز در ذهن متبادر می‌شود و به خیال خود در استان‌های شمالی هیچ مشکلی وجود ندارند، در حالی که بحران پسماند بنا به دلایلی مختلفی مانند عدم فرهنگ‌سازی در حال افزایش است و اگر مسافران در کنار اهالی نباشند در آینده دریا و جنگل از بین خواهد رفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان درباره خطرات عدم توجه به این مهم در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: این حجم زیاد موجبات حجم وسیعی از آلودگی محیط زیست را فراهم می‌آورد و با ادامه این روند رهاسازی زباله در دل طبیعت دیگر جایی برای نشستن و استفاده از مناطق جذاب گردشگری استان باقی نخواهد ماند.

 

 چرا موضوع پسماند و زباله در گیلان به بحران تبدیل شده است؟

عدم توجه به محیط زیست در استان‌های شمالی و جنوبی (پوشش گیاهی، دریا و...) عدم مدیریت در دهه‌های قبلی با اجرای طرح‌های غیرکارشناسی نبود زباله‌سوز و لندفیل‌ استاندار (محل دفن زباله و پسماند) سایت پسماند سراوان تنها و مهم‌ترین دفن‌گاه زباله غیر اصولی بودن سایت پسماند سراوان انباشت زباله در سایت سراوان تفکیک نشدن زباله‌ از مبدا عدم فرهنگ‌سازی

 

اقدامات انجام شده برای حل شدن بحران پسماند در استان گیلان:

ورود رئیس جمهور و وزیر کشور به موضوع تخصیص اعتبار به منظور ساماندهی پسماند سراوان دستور توقف ورود زباله به سایت پسماند سراوان عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت جمع شدن سطل‌های زباله از سطح محلات

 

جمع شدن سطل‌های زباله؛ تفکیک زباله از مبدا توسط اهالی گیلان

شاید خیلی از مسافران این نکته را نمی‌دانند که سطل‌های زباله از بیشتر مناطق گیلان جمع شده و مردم مدت زیادی است که تفکیک از مبدا رو شروع کرده‌‍اند تا حجم ورودی زباله به دفن‌گاه‌ها کم شود و دوباره کوهی از زباله مانند سایت پسماند سراوان به وجود نیاید.

 

تاثیر سایت پسماند سراوان در استان گیلان:

سخت شدن زندگی اهالی با بوی پسماند، افزایش حشرات و... ورود ۱۰ تا ۲۰ لیتر شیرابه در هر ثانیه به منطقه آلوده شدن رودخانه و آب‌های زیرزمینی از بین رفتن جنگل و پوشش گیاهی افزایش بیماری در بین مردم آلوده شدن چرخه غذایی

 

تاثیر مسافران در جمعیت گیلان و تولید زباله!

آمار جمعیت گیلان بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر است که در ایام تعطیلات با میزبانی از مسافران این رقم افزایش پیدا می‌کند؛ به طور مثال مردم خوب گیلان در نوروز امسال میزبان ۷ میلیون و ۷۸ هزار نفر بودند و حالا اگر هر نفر در ایام سفرش یک کیلوگرم هم زباله تولید کند به آمار تولید زباله استان اضافه شده و به مشکلات آنان می‌افزاید.

روزانه حدود ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که در این میان سهم استان های گردشگر پذیر مانند گیلان، مازندران و گلستان بسیار نگران کننده است؛ در این سه استان در حالت عادی روزانه حدود ۶ هزار تُن پسماند تولید می‌شود که این رقم در ایام نوروز گاه تا سه برابر افزایش می‌یابد.

 

اقداماتی که مسافران باید برای بهتر شدن حال گیلان انجام دهند:

تولید زباله را در سفرها به حداقل برسانیم زباله‌ها را به هیچ عنوان در مناطق مختلف گیلان رها نکنیم تفکیک زباله‌های خشک و تر را انجام دهیم اگر شرایط فراهم بود زباله‌های تر را دفن کنیم در حد امکان زباله‌های خشک را به شهر خودمان برگردانیم در حد توان زباله‌های رها شده دیگر مسافران را از محیط جمع کنیم

 

در ادامه می‌توانید اسلایدشو این گزارش را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت