Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین آمار وزارت کشاورزی روسیه، تولید گندم این کشور به ۸۵.۹ میلیون تن افزایش یافته است و مسکو در نظر دارد تا دوباره جایگاه نخست خود در بازار گندم در جهان را در سال‌های آتی به دست بیاورد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین آمار وزارت کشاورزی روسیه، این کشور تولید غلات خود را نسبت به سال گذشت 6 درصد افزایش داده و 124 میلیون تن غلات برداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اصلی ترین غلات روسیه، گندم است که برداشت آن به 85.9 میلیون تن افزایش یافته که از میزان سال گذشته بالاتر رفته است. این برداشت، دومین برداشت بزرگ گندم برای روسیه محسوب می‌شود که به رکورد سال 2017 نزدیک شده است. در آن سال 86 میلیون تن گندم در روسیه برداشت شد.

وزارت کشاورزی روسیه هفته گذشته پیش‌بینی کرد، انتظار دارد برداشت غلات این کشور به 122.5 میلیون تن برسد. که یکی از بزرگ ترین برداشت غلات پس از رکورد 135.5 میلیون تن  در سال 2017 است.

روسیه در نظر دارد تا دوباره جایگاه نخست خود در بازار گندم در جهان را در سال های آتی به دست بیاورد.

قرار است پاکستان به یکی از بزرگ ترین واردکنندگان گندم روسیه در سال جاری تبدیل شود و به جمع کشورهایی نظیر عربستان، مصر، ترکیه، برزیل، ویتنام و تانزانیا و کشورهای دیگر بپیوندد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید گندم غلات روسیه میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان