Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@13:59:08 GMT

آشنایی با معجزات پای مرغ در بدن!

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۷۵۷۳

آشنایی با معجزات پای مرغ در بدن!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، پای مرغ به عنوان یک غذای ایرانی شناخته شده است و طرفداران خاص خود را دارد، این غذا سرشار از کلاژن است.

کلاژن یک ماده مفید برای حفظ سلامت جسمانی و جوانی، تقویت استخوان ها و کشش پوست است، اما بسیاری از افراد تمایل چندانی به مصرف پای مرغ نداشته و آن را به صورت کامل از برنامه غذایی خود حذف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای مرغ سرشار از منیزیم، کلسیم و فسفر است، همین عامل باعث بازسازی پوست، از بین رفتن چین و چروک پوست، تقویت سیستم ایمنی، تسریع زخم ها، سلامت لثه ها، جلوگیری از شکستگی، مانع بروز پوکی استخوان، کمک به رشد قد کودکان و تقویت عروق خونی خواهد شد.

هر ۱۰۰ گرم پای مرغ دارای ۲۱۵ عدد کالری بوده که چربی‌ها و کلسترول، بیشترین سهم کالری آن را تشکیل خواهند داد.

باید دانست که به طور متوسط هر یک عدد پای مرغ حدود ۳۰ گرم وزن و ۷۳ کالری داشته که ۴۵ کالری آن را چربی ایجاد می‌کند.

فواید مصرف پای مرغ :

۱- بهترین درمان برای پوکی استخوان

۲- بهترین درمان برای بیماری راشیتیسم

۳- از پوسیدگی مفصل‌ها و غضروف‌های بدن جلوگیری می‌کند

۴- بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش

۵- جایگزینی مناسب برای قرص‌های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی

۶- مناسب برای درمان سرماخوردگی و ضعف شدید

۷- کمکی برای رشد بهتر کودک و نوجوان

۸- منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین

۹- ترمیم کننده شکستگی استخوان

۱۰- بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

پای مرغ دارای کلسیم، ویتامین‌D و ژلاتین فراوانی است که برای درمان آرتروز، روماتیسم و شکستگی استخوان‌ها بسیار توصیه می‌شود.

بدن توانایی تولید ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی مورد نیاز را ندارد، اما با استفاده از پای مرغ می‌توانید این مواد را تأمین کنید.

طبق توصیه پزشکان و متخصصان ، استفاده از عصاره پای مرغ در سوپ بسیار مفید است. از این فرآورده می‌توان در درمان و ترمیم نکروز استفاده کرد.

پای مرغ به علت وجود ترکیباتی از جمله ویتامین A که حاوی رتینول، آلفا، بتاکاروتن و لیکوپن بوده، برای تقویت بینایی مفید است.

به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مرغ استفاده از آن موجب پیشگیری از اختلالات پوستی و در نتیجه شفاف شدن پوست می‌شود.

مصرف پای مرغ بدون كندن پوست آن بسيار در درمان افسردگی و اضطراب مؤثر است، همچنین باعث تقویت سیستم گوارشی شده و از ریزش مو و سفید شدن آن‌ جلوگیری می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پای مرغ کلاژن پوست کلسترول مفاصل سرماخوردگی پای مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

در میان دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی، بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری‌های پوستی برخوردار بوده و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه‌ها استفاده می‌شود. از آنجا که نوشیدن چای دارای تاثیرات مثبتی روی رنگ پوست است، محصولاتی که در آن‌ها چای به کار می‌رود، نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد.

تحقیقات نشان داده است سه نوع چای می‌توانند نقش بسزایی در جوان‌سازی پوست ایفا کنند. این سه نوع چای به شرح زیر است:

چای سبز یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود. تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. 

«کاتچین» موجود در چای سبز التهابات پوستی ناشی از پیری را کاهش می‌دهد. از طرفی، این ماده پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و آثار منفی اشعه UV خورشید را روی پوست می‌زداید.

تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن در اثر جذب بیش از حد اشعه UV سلول‌های سالم پوست را نابود می‌کند.

پلی فنول‌های موجود در چای ضدالتهاب بوده و توانایی بازسازی DNA را دارند و می‌توانند تغییرات سلولی ناشی از انباشت رادیکال‌های آزاد در بدن را اصلاح کنند. 

علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز در هر روز می‌توانید از محصولات آرایشی حاوی چای سبز نیز استفاده کنید.

چای بابونه یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

در میان دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی، بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری‌های پوستی برخوردار بوده و سال‌هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه‌ها استفاده می‌شود.

چای بابونه حتی برای درمان پوست‌های جوشدار و ملتهب نیز مفید است. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که برای مهار رادیکال‌های آزاد ضروری است.

چای رویبوس یا چای قرمز یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

چای رویبوس یا چای قرمز که از بوته‌های قرمز آفریقای جنوبی استخراج می‌شود، بدون کافئین است. خانم‌هایی که نمی‌خواهند کافئین بدنشان زیاد شود، می‌توانند از این نوشیدنی مفرح برای رطوبت‌دهی به پوستشان بهره ببرند.

این گیاه منبع دو ترکیب ضدالتهاب موسوم به آسپالاتین و نوتوفاگین است. البته فلاونوئید‌های موجود در رویبوس هم خاصیت ضدالتهابی داشته و برای درمان آکنه‌ها بسیار مفید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم