Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق معتمدیان یکشنبه شب در دیدار تشکل‌ها، فعالان و نخبگان کشاورزی استان خراسان جنوبی با وزیر جهاد کشاورزی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: در این زمینه سازمان‌های مستقلی تاسیس شود تا ما بتوانیم در استان سیاست‌گذاری‌هایی در راستای تامین منافع کشاورزان داشته‌ باشیم و از وضعیت خام فروشی خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در شرایطی که زحمات و تلاش‌ تولید محصولات توسط کشاورزان انجام می‌شود، متاسفانه واسطه‌ها و دلالان هستند که سود دسترنج کشاورزان را به جیب می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه تامین نهاده‌های دامی در ۲ مرحله به استان کمک شد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز واردات دام زنده شتر در راستای اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر توسط جهاد کشاورزی از مرز پاکستان صادر شد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: طرح هاب شتر در خراسان جنوبی طرح بزرگ و ماندگاری است که در راستای توسعه بخش کشاورزی استان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معتمدیان گفت: در زمینه طرح‌های آبخیزداری توجه ویژه‌ای به خراسان جنوبی شد که در سال ۹۸ نهضت آبخیزداری در این استان شکل گرفت و اعتبارات ملی این حوزه از ۱۶ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت.

وی افزود: سال گذشته عملیات اجرایی ۲۰۰ طرح آبخیزداری را در استان آغاز کردیم که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با لطف خداوند متعال در بارندگی‌های خوب اکثر این طرح‌ها آبگیری شد و تاثیر خوبی در زندگی مردم استان داشت.

وی گفت: قنوات استان که سال‌ها بر اثر خشکسالی خشک شده بود به برکت احداث بندهای خاکی احیا شد و برکات زیادی برای روستاییان داشت. 

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در چند سال اخیر در خراسان جنوبی رخ داده، مهاجرت معکوس است و به دلیل ۲ دهه خشکسالی نیمی از روستاهای ما به خصوص در شهرستان مرزی خالی از سکنه شدند که با توجه به اجرای برنامه‌ای با عنوان مهاجرت معکوس در استان و عنایت خداوند متعال با نزول باران در خیلی از روستاها شاهد بازگشت روستاییان بودیم.

وی اظهار داشت: در بیابان‌زدایی اعتبارات بی‌نظیری توسط سازمان جنگل‌ها اختصاص یافت که مبلغ آن بیش از ۸۰ میلیارد تومان است به عنوان مقایسه سال ۹۶ تمام اعتبارات تملک دارایی تخصیصی خراسان جنوبی ۸۵ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اجرای ۱۳ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در سال گذشته گفت: با اجرای این طرح‌ها ۲۰ برابر تکلیف قانونی خراسان جنوبی در برنامه پنجم توسعه کار انجام شد و با پیگیری‌های صورت گرفته در این بخش هیچ محدودیت اعتباری در سال گذشته نداشتیم و همه توان خود را به کار گرفتیم و بیش از ۶۰ یا ۷۰ میلیارد تومان توان جذب نداشتیم.

معتمدیان عنوان کرد: با توجه به جمعیت کم استان سال گذشته تمرکز خود را بر جذب منابع ملی گذاشتیم که برکات زیادی برای استان در پی داشت.

وی با بیان اینکه در زمینه امور عشایری هم اتفاقات خوبی در استان از جمله احداث ۲ مجتمع آبرسانی بزرگ در شهرستان‌های زیرکوه و نهبندان رقم خورد اضافه کرد: با کمک رییس سازمان امور عشایر کشور به زودی عملیات اجرایی یک مجتمع بزرگ آبرسانی دیگر در منطقه دستگردان طبس آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عشایر خراسان جنوبی علاوه بر اینکه به عنوان یک جمعیت مولد در اقتصاد استان تاثیرگذار هستند به دلیل سکونت در نوار مرزی تامین کننده امنیت این استان هم هستند و بهره‌مندی این قشر زحمتکش از امکانات عمومی کشور حداقل است که باید بخشی از درخواست‌های آنان از جمله آبرسانی و اجرای پنل خورشیدی را برآورده کنیم.

وی اظهار داشت: با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی که از طریق ماده ۵۶ در سفر سال گذشته معاون اول رییس جمهوری رقم خورد، با تخصیص این اعتبار امید است بتوانیم دغدغه تامین آب عشایر زحمتکش این استان را رفع کنیم.

وی اجرای هزار هکتار طرح نهضت گلخانه‌ای را یکی از طرح‌های کلیدی استان دانست و اضافه کرد: در زمینه طرح نهضت گلخانه استان در همه مجتمع‌های استان تخصیص زمین و آب صورت گرفته و نیازمند همت بانک کشاورزی درخصوص تخصیص تسهیلات ارزان قیمت هستیم تا در دهه فجر امسال بتوانیم تعدادی از این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

معتمدیان عنوان کرد: با توجه شرایط خشکسالی در این استان سند سازگای با کم‌آبی خراسان جنوبی به تصویب رسید که آثار و برکات خوبی برای مردم در پی خواهد داشت.

وی گفت: در زمینه مرمت قنوات توجه بسیار خوبی به استان شد و در سنوات گذشته حداکثر اعتبارات ما ۵ تا ۶ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت که برکات خوبی برای روستاییان در پی داشت و باعث جریان زندگی در روستاها شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: درآمد مردم این استان پایین است و سی و یکمین استان کشور از نظر منابع درآمدی هستیم که علیرغم اینکه ۹۰ درصد آب این استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ۲۸ درصد اشتغال در این بخش را داریم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی محمدصادق معتمدیان بازار محصولات خراسان جنوبی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محمدصادق معتمدیان بازار محصولات خراسان جنوبی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی محمدصادق معتمدیان بازار محصولات خراسان جنوبی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی سال گذشته طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند