Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@20:21:25 GMT

گزارش بی‌بی‌سی از وضعیت دونالد ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۷۹۶۹

به گزارش جام نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که بعد از تایید ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید در شمال پایتخت منتقل شده، برای دقایقی از این بیمارستان خارج شد تا سوار بر خودرو جلوی گروهی از هوادارانش برود که بیرون این بیمارستان برای حمایت از او تجمع کرده بودند.

 

پزشکان گفته‌اند حال دونالد ترامپ خوب است و شاید بتواند از فردا به کاخ سفید برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها درباره نتیجه اسکن قفسه سینه او توضیحی ندادند اما گفته‌اند به او دگزامتازون تجویز کرده‌اند که می‌تواند احتمال مشکل ریوی را مطرح کند.

 

ترامپ دقایقی قبل از این حضور اعلام‌نشده‌اش، یک پیام ویدیویی در توییتر منتشر کرده و گفته بود برای هوادارانش که بیرون بیمارستان جمع شده‌اند "یک سورپرایز کوچک" دارد.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در این ویدیو هم‌چنین گفته است که بیمارشدن‌اش به او خیلی درباره ویروس کرونا آموخته است.

 

در کنفرانس خبری روز یک‌شنبه دکتر شون کانلی، پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا، به نمایندگی از تیم پزشکی او گفت ترامپ در دو روز گذشته دو بار دچار کاهش اکسیژن‌رسانی شده است؛ یک بار به زیر ۹۴ و یک بار به زیر ۹۳ درصد.

 

دکتر کانلی گفت با اینکه ترامپ تنگی نفس نداشته و اصرار داشته که به اکسیژن نیازی ندارد، از روی احتیاط به او اکسیژن داده شده است.

 

کانلی همچنین گفت به جز داروی ضدویروس رمدسیویر، برای ترامپ دگزامتازون هم تجویز شده است.

 

او درباره نتیجه اسکن قفسه سینه ترامپ توضیحی نداد اما اینکه دگزامتازون تجویز شده می‌تواند احتمال مشکل ریوی را مطرح کند.

 

دگزامتازون نوعی کورتون (استروئید) است که معلوم شده در موارد شدید کرونا مانع از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی می‌شود که می‌تواند کشنده باشد.

 

در سه روز گذشته به نقل از مقام‌های مطلع گزارش‌های ضد و نقیضی در باره وضعیت بیماری ترامپ منتشر شده بود.

 

از جمله مارک مدوز، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه به خبرنگاران گفته بود که برخی علائم حیاتی دونالد ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته "خیلی نگران کننده" بوده و ۴۸ ساعت آینده برای او "حیاتی" خواهد بود. او هم‌چنین گفته بود که "ما هنوز در مسیر روشنی به سوی بهبودی کامل نیستیم."

 

به گزارش بی بی سی، ترامپ که ۷۴ سال دارد و چاق به حساب می آید از نظر آسیب پذیری مقابل کووید-۱۹ در معرض خطر بالا قرار دارد.

 

داروی استروئیدی دگزامتازون جان عده بسیاری از مبتلایان به کووید۱۹ را نجات داده است. سیستم ایمنی بدن می‌تواند به نحو خطرناک و مرگباری موقع مبارزه با ویروس کرونا فعال شود و دگزامتازون این بخش از واکنش بدن را التیام می‌دهد و آرام می‌کند. ولی باید به‌موقع استفاده شود.

 

این دارو معمولا در مرحله خفیف بیماری تجویز نمی‌شود.

 

پژوهش‌های انجام‌شده در بریتانیا نشان می‌دهد که فایده این دارو وقتی است که بیماران به اکسیژن نیاز دارند. چیزی که برای مدت کوتاهی برای دونالد ترامپ هم پیش آمد.

 

سازمان بهداشت جهانی با استفاده از این یافته‌ها توصیه کرده که دگزامتازون در موارد "وخیم و بحرانی" استفاده شود.

 

پس از ابتلای ترامپ، شمار اطرافیان او که به کرونا مبتلا شده‌اند، مرتب بیشتر شده و به نُه نفر رسیده است.

 

حداقل هفت نفر که هفته پیش در مراسمی با حضور ترامپ در کاخ سفید شرکت داشتند، به کرونا مبتلا شده‌اند. در این مراسم بیشتر حاضران ماسک نداشتند و فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر دگزامتازون کرونا دونالد ترامپ آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد