Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان یکشنبه شب در جلسه هم اندیشی تشکل ها، فعالین و نخبگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: مجوز واردات شتر به خراسان جنوبی برای واردات دام از مرز پاکستان اخذ و اقدامات اولیه انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه استان بیان کرد: طی سال ۹۸ نهضت آبخیز داری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در استان رقم خورد که تحول بسیار خوبی در روستاها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان با اشاره به کلنگ زنی ۲۰۰ طرح آبخیز داری در سال گذشته بیان کرد: اجرای این طرح ها نقش بسزایی در افزایش سطح آبدهی قنوات پایین دست و ماندگاری روستاها داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته نیمی از روستاهای استان تخلیه شدند، گفت: به دنبال احیا و مرمت و آبدهی قنوات با ایجاد سیل بندها، در سال های اخیر شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بوده ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته پروژه سیستم نوین آبیاری در ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است، افزود: هیچ محدودیتی در جهت تخصیص اعتبار برای اجرای سیستم آبیاری نوین نیست.

لزوم توسعه پنل های خورشیدی در محلات عشایری

معتمدیان با اشاره به اقدامات انجام شده در جامعه عشایری بیان کرد: از ابتدای سال جاری دو مجتمع آبرسانی به محلات عشایر به بهره برداری رسیده و در آینده ای نزدیک کلنگ احداث آبرسانی به محله عشایری دستگردان بر زمین زده می شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر استان در اقتصاد و امنیت بسیار تاثیر گذار هستند، افزود: این قشر فداکار در سخت ترین شرایط اقلیمی زندگی می کنند اما بهره مندی از امکانات عمومی حداقل است.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان به احداث پنل های خورشیدی در محلات عشایری شد و افزود: همچنین در تامین آب مورد نیاز محلات عشایری نیازمند کمک هستیم.

معتمدیان با اشاره به احداث هزار هکتار گلخانه در برنامه یک ساله در استان گفت: در راستای اجرای این پروژه نیازمند تخصیص تسهیلات ارزان قیمت هستیم تا در دهه فجر شاهد بهره برداری تعدادی از این مجمتع ها باشیم.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر به دلیل برداشت های بی رویه از سفره های آب زیر زمینی برخی از مناطق در شرایط بحرانی قرار گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه تصویب سند سازگاری با کم آبی آثار و برکات خوبی داشته است.

معتمدیان خراسان جنوبی را کم درآمد ترین استان در کشور دانست و گفت: خام فروشی محصولات استراتژیک در استان نیازمند رسیدگی است.

وی بیان کرد: خواستاریم مدیریت زرشک و عناب به عنوان محصولات انحصاری به استان واگذار و سازمان های مستقلی برای این امر تشکیل شود که بتوانیم از شرایط کنونی خارج شویم.

کد خبر 5040335

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد خراسان جنوبی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی