Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@08:49:26 GMT

"ستون 1453" : رمانی در بستر پیاده‌روی اربعین

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۸۳۱۶

'ستون 1453' : رمانی در بستر پیاده‌روی اربعین

معرفی کتاب "ستون1453"

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کتاب فردا ، این کتاب روایتی سیال از گذشته به حال و از واقعیت تا خیال در بستر پیاده روی اربعین است که به دلیل استقبال گسترده اهالی کتاب، در همان روزهای اول ورود به عرضه نشر، برای چهارمین بار چاپ و منتشر می شود.

مسلم ناصری که نویسنده ای تاریخ دان است، در این کتاب تاریخ را دستمایه داستان نویسی اش کرده و از مرزهای مکان و زمان عبور می کند تا به پاسخ هایی برای مسائل روز جامعه خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نام این کتاب برگرفته از آخرین ستون از ستون های مسیر پیاده روی نجف تا کربلاست که منتهی به حرم سید الشهدا(ع) می شود و بر این اساس حتی نام کتاب نیز چیزی میان واقعیت و خیال است. چرا که اساساً همچین ستونی وجود خارجی ندارد و اشاره ای است به خود بارگاه حضرت اباعبدالله(ع)

 

گزیده ای از کتاب :

در نجف سرگذشت اثیب و پسرانش را خوانده بودم؛ یعنی سه شب در زیرزمین مهمان پدر این دو جوان بوده ام. زهی عالم بی خبری! وقتی رفته بودم به زیارت پدرش، سرنوشت او را بر تابلویی خوانده بودم و حالا در عالم واقع با پسرانش روبه رو شده ام.

سری تکان می دهم، ولی نمی توانم حرفی بزنم. شگفتی من از آن دو بیشتر است. وقتی به خود می آیم که دو جوان تابوت را روی جهاز شتر بسته اند و می خواهند راه بیفتند. به سختی بلند می شوم و در کنارشان می ایستم.

پسر کوچک تر که گویی ترسیده، به چشم جاسوس نگاهم می کند. کوله پشتی ام را جابه جا می کنم و می گویم: «می دانید ما با فاصلۀ چند قرن همدیگر را می بینیم؟» آهسته زمزمه می کنم: «از زمانی که شما راه افتاده اید اتفاقات بسیاری رخ داده.»

برادر بزرگ تر با ناراحتی می گوید: «به گمانم تو جنی، و گر نه از کجا اسم پدر ما را می دانی؟»

سرم را پایین می اندازم. اشک در چشمانم حلقه می زند و می گویم: «چند روز است که من برای زیارت پسر دوست پدرتان در راهم.»
– یعنی تو هم می خواهی او را ببینی؟

اشک بر گونه هایم جاری می شود. صورتم هنوز خیس است و لب هایم ترک برداشته. با اندوه برایشان شرح می دهم که پس از دفن پدرشان بر فراز تپۀ صفا، دوست او چگونه در مسجد ضربت خورد و کشته شد. بعد از پسرانش می گویم که چگونه به شهادت رسیده اند. آن ها با ناباوری همان طور که به شترها تکیه داده اند اشک می ریزند.
– اگر راست می گویی ما را ببر تا ببینیم.

و من از زیر چشم به دو جوان مشتاق نگاه می کنم. از سویی می خواهند پیکر پدر پیرشان را به دوستش برسانند و از طرفی دوست دارند بدانند که پسر دوست پدرشان چه سرنوشتی داشته است.

با صدایی به خود می آیم.
– کمک کنید. این آقا در تب می سوزد. دارد با کسی حرف می زند. فکر کنم هذیان می گوید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معرفی کتاب اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: مردم استان در روزهای آینده از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند، چراکه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: نظر به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان کردستان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل است.

وی افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سدهای استان امتناع و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را به‌کار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز کنند تا از بروز هرگونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری به‌عمل آید.

آریانژاد تصریح کرد: تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان نیز به صورت شبانه‌روزی جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده‌باش کامل هستند.

کد خبر 749637

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • کارگران ستون‌های استوار جامعه
  • ستون سرکوب
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • بیرانوند ستون پرسپولیس است ولی خلاء او حس نمی‌شود!
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود