Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – رئیس سازمان شیلات از موقعیت ویژه قشم برای تولید ۸۶ هزار تن ماهی در قفس و سهم ۷۵ درصدی این جزیره در صید ماهیان ریز دریایی به عنوان فرصتی برای پیشگامی قشم در صنایع شیلاتی کشور نام برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، نبی‌الله خون‌میرزائی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: سهم قشم در صید ماهیان ریز دریایی کشور 75 درصد و در حوزه صید ماهیان استان هرمزگان هم 30 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد قشم در کنار حفاظت و بهسازی ذخایر آبزیان، باید در زمینه تحقق تولید سالیانه 86 هزار تُن ماهی در قفس هم تلاش کند، افزود: برای تحقق این امر و استفاده از ظرفیت‌های موجود در افق توسعه صنعت پرورش ماهیان دریایی کشور، در کنار سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، قشم با استفاده از وضعیت اکولوژیکی و موقعیت مناسب تولید آبزیان می‌تواند با استفاده از قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد در توسعه فعالیت‌های آبزی پروری این جزیره نقش مهمی را ایفا کند.

وی افزود: توسعه آبزی پروری به عنوان تنها راه کاهش فشار بر ذخایر طبیعی دریا و یک روش مطمئن در تأمین پروتئین مورد نیاز جوامع انسانی در آینده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار گفت: بومی سازی تکثیر ماهیان دریایی و سازه‌های قفس و استقرار آن در دریا، از جمله اهدافی است که این سازمان تحقق آن را با جدیت دنبال می‌کند.

حمیدرضا مؤمنی افزود: صنایع شیلات و آبزیان به عنوان یک راهبرد استراتژیک در توسعه جزیره، موجب ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستاهای غرب جزیره شده است.

سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم هم گفت: براساس سیاست‌گذاری سازمان خوار و بار کشاورزی جهانی(FAO)  در سال 2030 باید بیش از 60 درصد پروتین دریایی مورد نیاز جوامع انسانی، از راه پرورش آبزیان تأمین شود.

استاندار هرمزگان: سرعت صدور مجوزهای پرورش میگو افزایش یابد/ لزوم تامین زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری بررسی میدانی وضعیت مزارع پرورش میگو مجاور ژئوسایت نمکدان قشم + تصاویر بازدید مسئولان دولتی و قضایی از مزارع پرورش میگو مجاور ژئوسایت جهانی قشم + فیلم

منصور آزاد افزود: هم اکنون 48 درصد پروتئین دریایی جهان از طریق صنعت آبزی پروری تامین می‌شود.

جزیره قشم در جنوب ایران در پنج سال گذشته با اجرایی سیاست‌های سازمان منطقه آزاد برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع شیلاتی با اولویت بومیان جزیره توانسته حرکت ماندگاری را در حوزه پرورش میگو به ویژه در زمینه پرورش این آبزی به صورت متراکم و فوق متراکم را پیاده‌سازی کند و همزمان با جذب سرمایه‌گذاران در راستای تولید سهم 86 هزار تُنی تولید ماهی در قفس هم نقش آفرینی کرده است.

انتهای پیام/7558/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سازمان منطقه آزاد قشم صنایع شیلات پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است

نشست خبری مشترک الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسعود بهرامی، مدیرکل شهرستان‌های تهران با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد عصر امروز، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته سمپاد بیان کرد: این دومین دوره از نمایشگاه دستاوردهای سمپاد است که با رشد و افزایش قابل قبولی در دستاوردها همراه بوده است.

وی افزود: هدف اصلی ما از به نمایش گذاشتن دستاوردهای مختلف سمپاد، کمک به صنایع مختلف برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان نخبه است.

یاوری دستاورد دوم را کاربردی شدن پژوهش‌های دانش‌آموزان سمپاد برشمرد و ادامه داد: سومین هدف تشکیل شبکه سراسری از همه مناطق کشور برای ایجاد همکاری و دوستی در راستای پیشرفت علمی کشور است.

وی حضور بیش از ۲٠٠ مدیر و مسئول کشوری در این نمایشگاه را مهر تاییدی بر اهمیت آن توصیف کرد و گفت: سمپاد خود وارد تجاری‌سازی و پیاده‌سازی ایده‌ها نمی‌شود و تنها از نهادهای مسئول در این راستا بهره می‌برد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه چهار دهک اول از پرداخت شهریه مدارس سمپاد معاف هستند ادامه داد:مردم درصورت مشاهده موردی خلاف این رویه اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری شود.

یاوری در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد ویژه عشایر مناطق مختلف کشور توضیح داد: سمپاد به عدالت آموزشی کمک می‌کند. خوشبختانه سال گذشته دو مدرسه سمپاد ویژه عشایر عزیز راه‌اندازی و احداث شد. یکی از این مدارس در استان فارس و دیگری در استان آذربایجان غربی قرار دارد که به عشایر دختر و پسر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان آموزش استعدادهای درخشان در خاتمه اظهارتش بیان کرد: مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر افراد شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند. ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و توانایی‌های لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است