Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان این‌که نقش دستگاه‌ها و مسئولین در وقوع جرایم و آسیب‌های جامعه را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: دادگستری کرمان موضوع ترک فعل‌ها را به‌صورت ویژه رصد می‌کند. قویدل همچنین از ورود دستگاه قضایی به شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: «دادگاه‌های ویژۀ تصادفات در دادگستری کرمان راه‌اندازی می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی قویدل در بازدید از نقاط حادثه‌خیز محورهای ترانزیتی شهرستان بم بیان کرد: «مقرر شد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم به عنوان مدعی‌العوم به موضوع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی این شهرستان ورود کند و چنانچه کوتاهی و قصوری از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گرفته باشد این افراد شناسایی و برخورد قضایی لازم صورت خواهد پذیرفت».

 وی افزود: «در این بازدید مقرر شد مشکلات و علل عدم اجرای پروژه و رفع نقاط حادثه‌خیز از سوی مسئولین مربوطه در شهرستان بم از جمله فرماندار و مسئولین قضایی و راهداری  به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اعلام و مطمئنا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق شورای پیشگیری و استانداری، پیگیری و موانع برطرف خواهد شد».

معاون دادگستری کل استان کرمان از ورود دستگاه قضایی به شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: «راه‌اندازی دادگاه‌های ویژه‌ی تصادفات در دادگستری استان کرمان در دست پیگیری است».

وی گفت: «یکی از کارگروه‌های ویژه‌ی شورای پیشگیری از وقوع جرم و استان کارگروه کاهش و پیشگیری از تصادفات است که به‌صورت ویژه و کاربردی به‌منظور انسجام و همگرایی مسئولین ذیربط، شناسایی خلاءها، نواقص و نقاط حادثه‌خیز، ترسیم برنامه و نقشه‌ی راه هدفمند با زمان‌بندی مشخص و تعیین سهم هر یک از اعضا و دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است».

 قویدل ادامه داد: «دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی و عمومی و شهرداری‌ها، برابر قانون اساسی و قوانین موضوعه و قوانین برنامه‌ی پنجم و ششم توسعه‌ی کشور، تکالیف و وظایفی به‌منظور ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم که از حقوق اساسی شهروندان و ملت به شمار می‌رود برعهده دارند».

وی بیان کرد: «اکثر جرایم، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از آن که در سطح جامعه با آن مواجه هستیم معلول یکسری علت‌ها و عواملی هستند که قطعاً نقش دستگاه‌ها و مسئولین در وقوع این آسیب‌ها و جرایم را نمی‌توان  نادیده گرفت که بعضاً به بی‌توجهی، غفلت، عدم دلسوزی و عدم اجرای تکالیف و اختیارات قانونی برمی‌گردد».

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان این‌که قانون پیشگیری از وقوع جرم تمامی دستگاه‌ها و نهادها را مکلف به همکاری با دستگاه‌های قضایی در امر پیشگیری کرده است، افزود: «به منظور پیشگیری از وقوع جرم، شورای پیشگیری در استان و شهرستان‌ها با حضور مدیران استانی و شهرستانی تشکیل و راهکارهای پیشگیرانه را اتخاذ می‌کنند».

 وی اضافه کرد: «معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز در این راستا یکی از اصول راهبردی خود را تبیین وظایف و اختیارات مدیران و بررسی نقش عملکرد آنان در وقوع جرایم و آسیب‌ها در دستور کار قرار داده است و با مسئول‌سازی اداری و اجتماعی، چنانچه جرمی واقع شود سهم هر یک از ادارات مربوطه مشخص و ترک فعل‌ها به دادستان‌های سراسر استان اعلام خواهد شد».

قویدل تاکید کرد: «مردم نیز در این موضوع سهیم بوده و باید با مشارکت و احساس مسئولیت اجتماعی در کاهش آسیب‌ها و  پیشگیری از وقوع جرم، نقش خود را ایفا و مطالبه‌گری قانونی از مسئولین و سایر آحاد جامعه را داشته باشند».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقاط حادثه خیز قویدل دادگستری استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم نقاط حادثه خیز استان کرمان دستگاه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد