Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رضا احمدی زاده یکشنبه شب در جلسه هم اندیشی تشکل ها، فعالین و نخبگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به کارگروه محصولات راهبردی استان بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از نخبگان در این کارگروه فعالیت دارند و ۲۰ محصول برای تحقیقات در این کارگروه شناسایی شده که باید زنجیره ارزش برای آن تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی برای تحقیقات روی این تعداد محصول راهبردی مورد نیاز است، اظهار کرد: از این میزان دو هزار میلیارد تومان فقط برای چهار محصول راهبردی استان از جمله زرشک، زعفران، عناب و پنبه است.

احمدی زاده با بیان اینکه ۳۴ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: خواستاریم برخی از اختیارات وزیر به استان داده شود تا بتوانیم برای محصولات راهبردی استان شاهد نتایج خوبی باشیم.

رئیس بنیاد علمی نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات راهبردی استان خام فروشی می شود، گفت: لازم است اعتباراتی برای تحقیقات و فرآوری محصولات استان در نظر گرفته شود.

احمدی زاده بیان کرد: همچنین خواستاریم کنسرسیومی از بخش های مختلف خصوصی و دولتی برای تحقیقات روی محصولات راهبردی در خراسان جنوبی تشکیل شود.

فعالیت ۲۱۷ تشکل در بخش کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: در خراسان جنوبی ۲۱۷ تشکل در حوزه بخش کشاورزی وجود دارد.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه ۲۳۴ صندوق خرد زنان روستایی فعال است، افزود: تشکل ها در راستای تامین، تولید و توزیع نهاده های کشاورزی نقش بسزایی داشته اند.

وی تکمیل زنجیره های ارزش را یکی از رسالت های جهاد کشاورزی دانست و گفت: پیگیری زنجیره ارزش در امر تامین علوفه، زنبور عسل و پنبه توسط تشکل ها شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته مجوز تولید چهار محصول از محصولات استراتژیک در صندوق خرد زنان را گرفته ایم، افزود: در سال جاری هم اخذ مجوز تولید ۱۰ محصول هدف گذاری شده است.

کد خبر 5040360

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد محصولات راهبردی راهبردی استان خراسان جنوبی برای تحقیقات بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جواد اوجی این خبر را در نشست هیات دولت و در قالب گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود گفت و از سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان خبر داد.

 اوجی گفت: شمار محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان هم افزایش یافت به طوری که محصولات این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و تاکنون برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی