Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@08:25:38 GMT

موج سوم کرونا در راه است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۸۵۸۹

موج سوم کرونا در راه است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به در پیش بودن موج رسوم کرونا در زنجان اشاره کرد و گفت: میانگین آمار بستری در استان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛  علیرضا آرمانی کیان یکشنبه شب در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اظهار کرد: از مجموع 2 هزار تخت بیمارستانی، 800 تخت برای سایر بیماری‌ها و جراحی‌های اورژانسی، برنامه‌ریزی شده و 1200 تخت برای بیماران کرونایی اختصاص یافته که از این تعداد نیز 800 تخت فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به مقایسه وضعیت بیماری کرونا در 18 خردادماه با هفته‌های اخیر، گفت: میانگین آمار بستری در خردادماه، روزانه بین 40 تا 50 نفر بود اما اکنون به بین 47 تا 76 نفر رسیده که نشان می‌دهد به سمت موج سوم کرونا حرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه، 269 مورد تحت درمان بودند یعنی 33.6 درصد تخت‌ها اِشغال شده بود اما امروز 391 تخت یعنی 48.8 درصد تخت‌ها اشغال شده است.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه در تعداد مراقبت‌های نقاهتگاهی کاهش داریم، گفت: 897 نفر در خردادماه در نقاهتگاه‌ها تحت مراقبت بودند اما امروز این تعداد به 6 رسیده و استفاده آنچنانی از نقاهتگاه‌ها نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اظهار داشت: تعداد کل نمونه‌های سرولوژی تاکنون 13 هزار و 119 مورد و تعداد نمونه‌های آزمایش‌شده نیز 10 هزار و 143 مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از 50 هزار و 738 نفر مراجعه سرپایی، نمونه 15 هزار و 762 نفر یعنی 31 درصد مثبت بوده و از 11 هزار و 618 مورد بیماران بستری نیز نمونه 3 هزار و 844 نفر یعنی 33 درصد مثبت بوده است.

آرمانی‌کیان افزود: در مجموع 19 هزار و 606 مورد بستری و سرپایی، شناسایی شده و 100 درصد آن‌ها ایزوله و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تعداد کل بیماران نیز 15 هزار و 569 نفر بوده که به ازای هر بیمار 2 تماس گرفته شده و وضعیت آن‌ها پیگیری شده است.

وی افزود: 78 درصد بیماران کرونایی، بهبود یافته و از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند به عارت دیگر از 11 هزار و 618 مورد، 9 هزار و 58 نفر بهبود یافته‌اند.

آرمانی‌کیان اظهار داشت: با وجود اینکه هنوز واکسن و درمان قطعی برای کرونا پیدا نشده، درصد بهبودی موارد قطعی نیز 83.4 درصد بوده است.

حسین همپا، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری زنجان نیز گفت: طی تاریخ‌های 9 ، 10 و 12 مهرماه 101 شعبه بانک‌های مختلف مورد بازدید قرار گرفته که میانگین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی این 3 روز به ترتیب 84.06 ، 87.19 و 84 درصد بوده است.

وی افزود: این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌ها در برخی شعبه‌ها کمتر از 80 درصد بود که تذکرات لازم داده شد.

همپا با اشاره به توزیع ماسک طی هفته گذشته در سطح داروخانه‌های استان زنجان اظهار داشت: طی این مدت در مجموع 666 هزار و 620 عدد ماسک در سطح استان توزیع شده است.

حسن مظفری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان نیز گفت: محدودیت‌هایی به مدت یک هفته در ارائه برخی خدمات در استان اِعمال شده که با عنوان «زنجان تعطیل شد» در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده و جامعه را سر در گم کرده بود.

وی ضمن تکذیب تعطیلی استان، تصریح کرد: استان تعطیل نیست و فقط محدودیت‌هایی اعمال شده و این محدودیت‌ها نیز به صورت رسمی، اعلام و مشخص شده است.

ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با بیان اینکه مردم در برخی مناطق به ماسک، دسترسی ندارند، گفت: در بین اصناف و بازاریان، افراد مورد اعتمادی هستند که آمادگی دارند تا ماسک‌های 1000 تومانی را برای دسترسی بیشتر مردم در حاشیه شهرها توزیع کنند.

وی اظهار داشت: برای دسترسی آسان مردم به ماسک باید تعداد توزیع را بالا برده و متکی به یک مجموعه نشویم که در این راستا از ظرفیت بسیج اصناف هم می‌توان استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آرمانی کیان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • صادرات استان زنجان صعودی شد