Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شهرکی مسوول اداره شیلات نگور دشتیاری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: ‌آب بند پارک با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در ابتدای جاده چابهار - کنارک قرار دارد که بیش‌از ۱۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و در ابتدای سال ۹۷ برای اولین بار این مکان در چندین مرحله ماهی‌دار شد اما متاسفانه در سال ۹۸ قبل از برداشت ماهی‌ها سیل باعث سرریز شدن و خروج ماهیان از این آب بند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پس از وقوع خسارت، اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) از محل اعتبارات جبران خسارت سیل مجددا این آب بند را ماهی‌دار کرد.

مسوول اداره شیلات نگور دشتیاری افزود: هم‌اینک چهارگونه از ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در این آب بند پرورش داده می‌شوند.

او  بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری بیش‌از ۱۰۰ تن ماهی از این آب بند برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارج از استان شود.

شهرکی ادامه داد: این آب بند برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

او گفت: امیدواریم سال آینده نیز سالی پر رونق برای آبزی پروران جنوب سیستان و بلوچستان باشد.

شهرستان دشتیاری از طرف شمال به شهرستان راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی شهرستان چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­های آزاد دریای عمان ختم می­ شود. به­ طوریکه ۸۵ کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و ۱۳۲ کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به این ترتیب امکان دسترسی به آب­های آزاد از این طریق برای بخش دشتیاری جایگاه ویژه­‌ایی را به وجود آورده است.

مساحت منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع است. شهرستان دشتیاری طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار و ۹۱۱ نفر در قالب ۱۸ هزار و ۷۹ خانوار است.

شهرستان دشتیاری دارای یک شهر «نگور» و ۲ بخش مرکزی به مرکزیت شهر نگور و باهوکلات به مرکزیت دمپگ و چهار دهستان(دهستان نگور، سندمیرثوبان،درگس و باهوکلات) است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات سیستان و بلوچستان پرورش ماهی اشتغالزایی جوانان آب بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان

بارش شدید باران طی روزهای گذشته در بخش دشتیاری استان سیستان و بلوچستان ، باعث وقوع سیلاب، آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر و اختلال در عبور و مرور و خساراتی را به این منطقه وارد کرده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075431 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • (تصاویر) زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم